Woodworking.nl Challenge 2022 Uitslag

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Dag allen!

Vandaag zijn Bas, Kor en Henk bij elkaar geweest om de inzendingen te beoordelen. Dit is voor ons altijd een leuk moment. Niet alleen om de prachtige inzendingen te zien maar ook om onderling de meningen te delen. Net als de vorige keer zijn we weer onder de indruk van de mooie inzendingen.

Er is beoordeeld op: vormgeving, vakmanschap en moeilijkheidsgraad. Daarnaast waarderen wij een mooie reportage, maar dat nemen wij nog niet mee in de beoordeling. Wellicht dat dat een extra criterium wordt in de volgende challenge.


De prijswinnaars zijn:

Categorie houtsnijden: HartvoorHout met Leaf / blad bladeren.
Het werkstuk van HartvoorHout is nog niet af, maar de jury is erg onder de indruk en voor de jury al ver genoeg. Het basisidee dat zichzelf steeds verder ontwikkeld tot een pracht ontwerp, de hoeveelheid uren die hier in is gestopt, de vakmanschap en de vormgeving maakt dit een bijzonder stuk. Zeer netjes!


Categorie draaien: Gids66 met Torus variatie.
Het is een bijzondere vormgeving!. Technisch goed over nagedacht van te voren. Het stuk is goed in verhouding.


Categorie werkbank / kleine meubelen: Jorisvh met easy rocker schommelstoel.
Vakmanschap! Perfecte voorbereiding met een schaalmodel, gebruik van mallen, massief hout en zelf gemaakt multiplex. Alle onderdelen zijn netjes en met fantastische verbindingen in elkaar gezet. Behalve dat alles goed in elkaar zit is ook de vormgeving mooi.


Categorie werkbank / overige inzendingen: handtools only met Grandpa’s old toolbox
Totaalplaatje ziet er fantastisch uit. Er zijn veel technieken en mooie houtsoorten gebruikt. De vormgeving maakt het tot een echte ‘wanna have’. Het feit dat het volledig met handgereedschappen gemaakt is, waardeert de jury enorm. Dat geldt overigens ook voor de andere inzendingen die volledig met de hand gemaakt zijn.


Beginnerscategorie:
We hebben vlak na de start van de woodworking challenge ook melding gemaakt van de beginnerscategorie. Dat bleek, bij nader inzien, een onmogelijke opgave. We hebben een lange discussie gehad, net als op het forum, ‘wat is een beginner’. Daar zijn we niet uitgekomen en daarom hebben we deze categorie laten varen.

Er zijn ook twee eervolle vermeldingen. De foute buitenlamp van Mosseltje trok erg de aandacht daar hebben we een lange discussie over gehad. Ook het nachtkastje van Nerf stond volop in de aandacht van de jury.

@hartvoorhout.jouwweb.nl; @gids66; @jorisvh; @Handtools only; van harte gefeliciteerd met deze challenge. Willen jullie je adresgegevens doorsturen naar Jaap, met emailadres: jaap@woodworking.nl, zodat hij de prijzen kan regelen.

Namens de enthousiaste jury. Kor, Bas en Henk.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Wat is de consequentie voor de jury bij het overschrijven de deadline? :p.
dag Trigger, jouw post, net als de posts van anderen heeft ervoor gezorgd dat de jury een vaste manier van jureren heeft ontwikkeld waar we veel plezier in hebben en die goed past bij de deadlines. Naar de toekomst toe lopen we niet meer uit de pas🥾👟👞.
 
Ik ben verrast,

Vol trots dat de jury, ondanks dat mijn werkstuk niet af is, toch tot winnaar heeft beoordeeld.

Ik wil graag de jury bedanken voor hun vrijwillige inzet en de vlotte uitslag.

Ik ben zeer benieuwd naar de publieke stemming.
Ook hoop ik dat er meer mensen mee gaan doen met deze Challenger. Er zijn zoveel forum leden die echt prachtige werkstukken / kunstwerken maken dat ook zij en hun werkstukken in het spotlight moeten staan.

Ik ga dit werkstuk verder afwerken en voorzien van een houder . Hou iedereen via dit forum op de hoogte van mijn vorderingen en beloof het af te hebben voor ODH2022 in Zutphen.

Groet Edwin
 
Laatst bewerkt:

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Gefeliciteerd aan de winnaars, welverdiend!

@Henk H dat is mooi, maar ik heb er wel speciaal werk van gemaakt vanwege de mention van een beginnerscategorie. Jammer dat dit pas op het eind geannuleerd werd, ik was volledig in de verwachting dat deze gewoon gehanteerd zou worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Gefeliciteerd aan de winnaars, welverdiend!

@Henk H dat is mooi, maar ik heb er wel speciaal werk van gemaakt vanwege de mention van een beginnerscategorie. Jammer dat dit pas op het eind geannuleerd werd, ik was volledig in de verwachting dat deze gewoon gehanteerd zou worden.
goedemorgen, we zullen bij de volgende wedstrijd verder nadenken over de categorieën.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jorisvh

Post veel
DANK JULLIE WEL!

ik heb veel plezier beleefd aan het bouwen van m’n schommelstoel én aan het bouwverslag. dit is de kers op de taart.
dank aan de jury voor hun inzet, de snelle jurering en de mooie woorden.
aan alle forumleden die bijdroegen aan het verslag met vragen, opmerkingen, suggesties, aanmoedigingen, …
en proficiat aan de winnaars uit de andere categorieën en aan iedereen die de handschoen opnam.

aanvulling:
ik zag net dat @jefmen alle deelnemers om 1 foto vraagt in Oproep insturen foto tbv Publiekstemmen. ik veronderstel dat alle deelnemers dit draadje volgen, dus ik link hier even door
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.