Woodpeckers, is de prijs reëel?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Maar heeft WP de prijs met 50% verhoogd of is het de winkel in NL die de prijs heeft verhoogd?
Verschepen was dit jaar gemiddeld 5 keer zo duur als voor de oorlog. Dat maal het aantal 'bewegingen' dat spullen en grondstoffen maken geeft al een indicatie van waar de stijgingen vandaan komen. Plus prijsstijgingen door krapte, terugvallende productiviteit, enz. enz.
De winkel in Europa heeft dan ook nog eens te maken met hogere kosten (energie, personeel, etc.).
Logisch dat het veel duurder is geworden.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Dat is precies wat ik aangeef hierboven. Het is niet, zoals hier wordt beweerd, dat WP zo duur is geworden. Ik zeg niet dat er bij hen ook een prijsstijging heeft plaatsgevonden, maar de 50% verhoging komt niet van WP.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ja zo ken ik er ook nog wel een. Drie jaar geleden was een brood bij de bakker ook goedkoper dan nu. Was mijn auto ook goedkoper dan nu en was de prijs voor een liter diesel ook veeeeeeel lager.

De square 2616 kost bij WP $299, zeg maar €299 met de huidige koers. Hoe zou het komen denk je dat deze in NL bijna 2x zo duur uitvalt?
Als je deze gaat importeren komen er kosten bij. Ik reken grofweg + 40 %.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Als je deze gaat importeren komen er kosten bij. Ik reken grofweg + 40 %.
Als je met 50% extra kosten rekent zijn ze nog € 100 voordeliger dan in de winkel in NL.

De keren dat ik iets rechtstreeks vanuit de US bestelde (niet WP en waarde € 300) betaalde ik via DHL volgens mij ongeveer €20 aan admin kosten en de BTW. Nu kan ik de BTW verrekenen via de zaak dus die kreeg ik weer terug.

Zelf liet ik mijn WP gereedschap niet rechtstreeks door WP naar NL verzenden maar door een bevriende collega vanuit de US.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Omdat ik toch wel heel erg tevreden was over de 150mm winkelhaak maar steeds vaker net buiten het bereik er van kwam, was ik (Al langer eigenlijk) aan t kijken naar de 300mm variant. Maar vond ze al duur. Tot mijn verbazing en nog grotere teleurstelling zag ik dat de prijzen van WP weer gestegen waren tot eigenlijk het onredelijke toe. Om nog een stijging voor te zijn heb ik toch de 300mm variant maar in Duitsland besteld..scheelde toch weer 30,-
Nu hopen dat deze net zo goed gaat bevallen als zijn kleinere broertje.
 

Bijlagen

  • 20230224_150713.jpg
    20230224_150713.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 23

Rdl

Post veel
7 okt 2021
967
395
hilversum
Zag net een mailtje voorbij komen van gereedschappro daar hebben ze 20% korting ook op woodpeckers.

Misschien interessant voor mensen die interesse hebben.
Geen flauw idee of het dan goedkoper dan Duitsland is.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik vind de Woodpeckers gereedschappen er mooi heb ook 2 haken. Ik neem er echter geen meer bij.
Prijs kwaliteit is wel uit verhouding naar mijn mening. Maar zo af en toe koop ik ook wel eens iets waar ik twijfel of de prijs niet te hoog is. Ach als het een heel mooi stuk is? De prijs ben je snel vergeten.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.983
813
Omgeving Leiden
Ik vind de Woodpeckers gereedschappen er mooi heb ook 2 haken. Ik neem er echter geen meer bij.
Prijs kwaliteit is wel uit verhouding naar mijn mening. Maar zo af en toe koop ik ook wel eens iets waar ik twijfel of de prijs niet te hoog is. Ach als het een heel mooi stuk is? De prijs ben je snel vergeten.
Blijkbaar niet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
WP mooi? Zonder meer.
Ik heb echter nog zo’n oude nooit gedacht haak ( minstens 60 jaar oud) en die doet het voor mij net zo goed 😇
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Zag net een mailtje voorbij komen van gereedschappro daar hebben ze 20% korting ook op woodpeckers.

Misschien interessant voor mensen die interesse hebben.
Geen flauw idee of het dan goedkoper dan Duitsland is.
Ik zag het idd. Helaas hebben ze precies niet waar ik naar opzoek was. Van TSO zag ik wel wat dingen die op mijn lijstje staan. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.