Werk aan de winkel!

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.144
958
Enschede, Twente
Ook wij Nederlanders zijn in aktie gekomen...............

Bekijk bijlage 143603
Uhh — dat is een Belgisch bedrijf, Jeroentje... : ((

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.348
342
't hoofd van Overijssel
De hele restauratie komt een einde aan en dat betekend dat we niet echt veel nieuwe beelden meer krijgen. Dus maar even een terugblik van een paar grandioze momenten van de bouw van de eiken spanten. Voor ons zeggen de beelden genoeg hier hoef je geen Frans voor te kennen.
Er komt dus een officieus einde maar stilletjes zal daarna nog veel detail werk gedaan worden.

• Leuk
Waarderingen: jaap

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.348
342
't hoofd van Overijssel
Belgisch vakmanschap, niet echt hout. Maar het gaat wel om vakmanschap met beitel en hamer.

Linkje ↓

1732698976440.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639 en jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.484
2.184
Terkaple
www.woodworking.nl
De Fransen hebben hun woord gehouden om het in 5 jaar weer te restaureren. Gisteren heb ik een stukje live op de NOS site gezien van het bezoek van Macron aan de Notre Dame, waar hij alle timmerlieden, orgelbouwers etc bedankt voor misschien wel het meest indrukwekkende project van deze eeuw. Het is echt prachtig geworden. Van de 850 mln euro aan donaties voor de herbouw, is nu nog geld van over. De restauratie van het Binnenhof gaat al over de 2 miljard...

jaap

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.144
958
Enschede, Twente
De Fransen hebben hun woord gehouden om het in 5 jaar weer te restaureren. Gisteren heb ik een stukje live op de NOS site gezien van het bezoek van Macron aan de Notre Dame, waar hij alle timmerlieden, orgelbouwers etc bedankt voor misschien wel het meest indrukwekkende project van deze eeuw. Het is echt prachtig geworden. Van de 850 mln euro aan donaties voor de herbouw, is nu nog geld van over. De restauratie van het Binnenhof gaat al over de 2 miljard...

jaap
In de Notre Dame liggen niet zoveel data-kabels als in het Binnenhof… dat maakt het, ingedachtig de tarieven die de ICT rekent, zeker een flink stuk duurder… : )

• Haha
Waarderingen: jaap

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
512
300
‘s-Hertogenbosch
In de Notre Dame liggen niet zoveel data-kabels als in het Binnenhof… dat maakt het, ingedachtig de tarieven die de ICT rekent, zeker een flink stuk duurder… : )
Ik denk dat in de Notre Dame meer draadloos netwerk zat dan men in de gaten heeft. Uit die tijd dat die gebouwd werd zijn er hier ook geen kabels gevonden…..

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.348
342
't hoofd van Overijssel

jaap

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.314
346
Heelsum

jaap
ik kan me voorstellen dat het binnenhof een veel grotere renovatie is..... notre dame was met name een dak.... Binnenhof is alles.....

Maar 2 miljard uitgeven is wel een bizar bedrag... is toch circa 120 euro per nederlander.....

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.144
958
Enschede, Twente
ik kan me voorstellen dat het binnenhof een veel grotere renovatie is..... notre dame was met name een dak.... Binnenhof is alles.....

Maar 2 miljard uitgeven is wel een bizar bedrag... is toch circa 120 euro per nederlander.....
Maar dan kun je (volgens mij) als het klaar is wel gratis op rondleiding in Het Binnenhof, terwijl men bij de Notre Dame van plan is entree te heffen.

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.348
342
't hoofd van Overijssel
Sorry dames en ook de heren, dit is in het engels. Youtube heeft een vertaal knopje maar het leest niet lekker, vind ik.

Maar het is wel een grandioos verhaal van de een paar van de ambachtslieden die hebben gewerkt aan dit geweldige project.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.