IK ben eruit, ik neem tapijttegels.
Word het vies of goor door lijm ofzo, dan gooi ik een stukje weg en kan ik altijd gebruik maken van een nieuw stuk.
Ik wil jullie bedanken voor alle berichtjes.
Gr Danny
Niemand.reageerde op je eerdere vraag over tapijttegels, maar ik zou dat nooit doen. De man in de video lijkt me amerikaans, daar en in engeland legt men zelfs vaak tapijt op de badkamer.
Daarnaast zijn beide mannen naast houtbewerkers, vloggers ( waarschijnlijk zelfs andersom). Tapijt is dan handig voor het geluid en het is ook gewoon een mooie manier om aandacht te krijgen voor je vlog.
Nu het waarom niet. Simpel, niet goed schoon te houden. Tapijt houd stof vast. In een normale situatie kan dit voordelig zijn mits meerdere keren per week goed gereinigd. Het stof wordt dan vastgehouden in het tapijt en zweeft zo niet door de lucht. Op die manier kan tapijt zelfs beter zijn dan een gladde vloer. Dit kan bijvoorbeeld voordeel opleveren bij allergieën. Maar nu komt het; omdat je stof minder goed ziet op tapijt wordt het vaak niet goed schoongehouden en dan wordt het een ware verzamelbak voor vuil en bacteriën.
In een werkplaats is de stofdruk veel hoger dan in een woonkamer. Het tapijt zal snel verzadigd zijn. Het stof dringt diep in het tapijt. Hierdoor is het bijna niet meer schoon te krijgen.
Bovendien heb je in een werkplaats meestal niet alleen te maken met droog stof. Water met st mark om wat af te nemen, thinner, terpentine verf, smeermiddelen enz.
Daarnaast is tapijt meestal brandgevaarlijker dan een gladde vloer.
Kortom.. niet doen.