Welke werkplaatsvloer hebben jullie?

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Ik laat die action schuimpjes even voor wat het is.

Het is inderdaad zwaarder op beton, vandaar dat ik erover nadenk om wat anders te nemen.

Ik zag rag n brown op YouTube met rubberen matten, zegmaar sportschool achtig iets.

Misschien dat dat iets is.

Zal vast lekker lopen, maar of het realistisch is, ik weet het niet.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
betonvloer vloer gewoon verfen met beton verf, dan ook geen last met verplaatsen van zware machines,
Krijg je slijt plekken dan kwast je die gewoon weer over met verf,tis een werkplaats geen woonkamer (hoe wel) en last van koude voeten klompen/ Zweedse muilen aan doen , dan sta je ook op hout slijten de klompen te hard dan lijm je er een oude fietsband onder 2 voordelen maakt minder lawaai en slijten de klompen minder
En ja de klompen worden ook steeds duurder ,
 
  • Leuk
Waarderingen: zaag en Hkuit

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Ik heb zelf epoxy coating uitgesmeerd in de kleur die ook de raamkozijnen hebben. Dit straalt eenheid en warmte uit. De vloer ruimt makkelijk op.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
En nu een hele domme opmerking,, maar tapijt?

Is dat wat?

Ik zag dat stumpy dat ook had, en die vent van make something had het ook geplaatst.

Ik heb vaak de stofzuiger thuis in de hand, kan m'n hok eigenlijk ook wel dacht ik zo.

Ziet er wel heel netjes uit, wat denken jullie?


 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
OSB vloer hiero. Makkelijk te installeren, heb hem wel op de betonvloer gelijmd, zodat het niet gaan veren.
Ben er prima content mee. Zaagsel zie je veel minder snel, dus lijkt het vaak relatief schoon. Kan er nog prima met een bezem/stofzuiger overheen en het loopt wel prettig. en tot nu toe zie de vloer er na 2 jaar nog amper anders uit dan toen ik hem gelegd had.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
In mijn werkplaats ligt (oud) marmoleum op beton. Dat is hard om op te rijden en beitels en frezen beschadigen niet bij het vallen. Vegen met een enorme bezem en klaar.
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Ik zag rag n brown op YouTube met rubberen matten, zegmaar sportschool achtig iets.
In plaats van sportschool matten zou je kunnen kijken naar stalmatten voor paarden. Precies hetzelfde maar vaak een stuk goedkoper. Overigens alleen ervaring mee in de sportschool, niet in de werkplaats.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Inderdaad zulke matten zoeken in de agrarische wereld, kan veel geld schelen tov de "home gym" spullen.
Matten die wij in de stallen gebruiken zijn vol rubber en 2cm dik. Dus heel erg zwaar, let daar wel even op.
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
103
110
Boechout (Prov. Antwerpen)
Gewoon betonnen vloer. Destijds ge-egaliseerd, maar na jaren uitgebrokkeld. Ik denk er over om vloertegels te leggen, maar dan moet alles uit mijn werkplaats naar buiten. Aangezien ik geen verharding heb voor mijn garage (enkel gebroken arduin) gaat dit nog wel een probleem worden om machines naar een andere garage te verrijden :unsure:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Het werkt wat omslachtiger, maar je kan binnen werken, dus ben je ook niet van het weer afhankelijk. Als je met iets van schonox DU lijmt, kan je s morgens lijmen s ávonds voegen en de volgende dag alles naar de andere kant zetten en het trucje nog een keer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LukeB2530

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Toen mijn werkplaats nog een fietsenschuur was, lag er dit.
1629526054974.jpeg

Vochtig en koud.

Ik heb deze stoeptegels afgedekt met een dekzijl, geïsoleerd met piepschuim en vervolgens een vloer gelegd van vuren vlonderdelen. Het was een restpartijtje, waar ik zeer voordelig aan kon komen. Qua werkcomfort ben ik er erg blij mee. Zacht en geen optrekkende kou.

Het veegt prima, maar het voelt eerst gek, dat je uitstekend in de lengte kunt vegen, maar moeilijk dwars op de ribbels. Dat is even wennen. Overigens zuig ik de vloer altijd. Door veel en vaak te zuigen houd ik deze kleine ruimte toch het schoonst.

Niet geschikt voor zware machines, maar die kunnen er toch niet in.

1629526639555.jpeg


1629526673350.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Verstegen

Nieuw lid
27 dec 2020
15
2
Hoeveel M2 heb je nodig? Een tweedehands bouwmaterialenhandelaar heeft een partij rubberen tegels liggen die uit een autogarage komen, ik kan vragen wat die moeten kosten, hij huurt op hetzelfde terrein waar ik huur.
Edit; ik zie dat je uit Leeuwarden komt, dan is Den Bosch ver rijden denk ik.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Hier vorig jaar een garage/werkplaats van 3 bij 9 meter met cementdekvloer betegeld.
Voordeel: mooi uiterlijk.
Nadeel: Zeer besmettelijk, je ziet er alles op.
Foto is gemaakt toen ik nog bezig was.WhatsApp Image 2020-08-09 at 10.48.37.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.