Welke schuurband gebruiken

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Bij mij was het de leeftijd van de schuurband, die was al jaren in mijn bezit maar nog nooit gebruikt. Toen de band geplaatst was vloog die aan stukken voordat is goed op toeren was. Een nieuwe band gehaald in de winkel en die draait nu nog steeds moeiteloos.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Dit klinkt ook meer wat ik zelf al dacht. Had een set over genomen en wist de leeftijd niet. Nu ff een nieuwe voorraad bestellen en we kunnen weer verder.
Iemand tips? Zag eco tools al voorbij komen, nog andere goede opties?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.508
968
Riemst
Ik bestel mijn schuurmateriaal en andere benodigdheden voor lakken bij deze winkel.Goede service en prijzen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.508
968
Riemst
Die mirka banden zijn niet echt goedkoop.
Je kan ook een schraapstaal maken uit een oude handzaag.Dat werkt perfect en is helemaal gratis. Het kost uiteraard wel een beetje meer moeite dan een machine.
Mirka, Klingspor en andere 'goede' merken zijn inderdaad niet spotgoedkoop in aanschaf.
In gebruik en op het einde van de rit zijn ze vaak wel goedkoper dan materiaal dat goedkoper was in aanschaf (hoewel er mogelijk ook goedkope alternatieven zijn met een behoorlijke standtijd).
Ik ben zuinig op mijn machines en mijzelf en gebruik bijna uitsluitend goed, maar duurder verbruiksmateriaal. Vroeger was dat wel anders maar ondertussen ben ik er achter gekomen dat goedkoop materiaal vooral ergernis is. Machine en mens worden overmatig belast en het resultaat is er vaak naar.
Ik weet ondertussen dat voor jou (Chevy) de prijs het belangrijkste is. Als het goedkoop is, is het ook goed. In die argumentatie ga ik echt niet mee. Zoals al gezegd, ik heb teveel ergernis gehad met goedkope prullen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Het is meer de gedachte, waarom het dubbele betalen voor een vergelijkbaar product? Ik koop nu eenmaal liever een boorkolom van 60 jaar oud voor 100 euro, die wel precies boort , dan een nieuwe voor 2400 euro, die niet zo precies boort. De prijs is bij mij niet het belangrijkste, dat zie je echt verkeerd. Ik koop het liefst goede spullen voor zo weinig mogelijk geld. De redenering die ik vaak zie is juist, het is duur dus dan moet het wel goed zijn. Die mirka banden uit je post kosten haast hetzelfde als een cubitron band in die maat. Gewone merkbanden in die maat kosten 2 tot 3 euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.