Nu de diverse overwegingen zijn gemaakt dwalen we wellicht een beetje af in dit topic... Maar toch wil ik ook de volgende vraag stellen (...)
Op basis van naarstig speurwerk op het web, hier op het forum én al jullie reacties op dit topic heb ik mijn plan nagenoeg compleet:
montageplaat : geen (ik ga voor de optie die Jaap (Bri) heeft laten zien).
freesmachine : het wordt een Triton, zeer waarschijnlijk de 2400 Watt variant (ik twijfel nog een beetje over die van 1400W...)
oppervlaktemateriaal : ik had nog een bureaublad van 30 mm dikte liggen voorzien van een beuken HPL-laag. Misschien niet de beste optie, maar om de kosten een beetje te drukken doe ik het eerst hiermee. In de toekomst kan ik het altijd nog veranderen naar een witte ondergrond en dan meteen eventuele verbeterpunten doorvoeren.
voeding : het kost een hoop centen, maar anders dan bij Baptist kom ik geen kant-en-klaar alternatief tegen voor een nullastschakelaar... Ik wil niet zelf gaan klungelen met elektra en/of met goedkope (lees: inferieure) aansluitmogelijkheden. Niet alleen komt er een frees van 2400W (of 1400W) aan te hangen, ook de automatische stofzuiger (CTL 26E AC). Bij het aanzetten van de apparatuur gaan er behoorlijk wat ampères stromen...
hoekaanslag : de keuze hiervoor was snel gemaakt: de Incra V120 Miter Gauge
Er is nog één belangrijk item dat verder aandacht behoeft:
de T-tracks. En dus...dwalen we nog een beetje verder af van het oorspronkelijke titel van dit topic...
Ik ben links en rechts al info aan 't verzamelen geweest. Er zijn naast Baptist en Gereedschappro niet veel aanbieders van dergelijk materiaal. Laatstgenoemde zet geen maatvoeringen bij de T-tracks die ze verkopen. Alles bij mekaar maakt dat het allemaal wat ondoorzichtig wordt om te kunnen bepalen welke T-track nu het beste zou kunnen voldoen voor de job.
Het liefst gebruik ik één en dezelfde T-track en wel type B. Hierin passen M8 bouten. Maar... kan de Incra V120 ook in de T-tracks type B die Baptist aanbiedt, of heb ik speciaal daarvoor de Miter Channel T nodig (ook van Incra) nodig? Omgekeerd: ik vind geen maten van de Miter Channel T, maar als ik het zo aanschouw, dan past daar met geen mogelijkheid een M8-boutje in. Of toch... ???
Wie o wie kan me hierover informeren/adviseren ???