Referte: "Jaap Bri, ik ben zo vrij geweest deze foto even uit jouw topic over te nemen. Wat ik me afvraag is hoe je deze zo sluitend heb gekregen?
Ik vermoed dat je dit niet met een grote-gaten-boor hebt gedaan, maar met de frees het gat in de tafel hebt gemaakt en van rest-stukken de plaatjes op maat heb gemaakt. Klopt mijn vermoeden, of... ??"
@Oceans 11: ja Ekko, dat klopt. Ik heb in de freeskop van de Triton een 8mm staafje geklemd, en dit als draaipunt gebruikt voor mijn eigengemaakte cirkel-frees hulpstuk. Met daarin een andere bovenfrees, met een 8mm "upcut spiral bit", heb ik een cirkel met diameter 8cm gefreesd. Diepte 7 mm, dat is iets meer dan de dikte van de plaatjes, om te kunnen fine-tunen met stelschroefjes.
Daarna een plaatje 6mm trespa op een stuk mdf geschroefd, en wederom met het cirkelhulpstuk de plaatjes uitgefreesd, "buitenom" deze keer. De centergaten van de inlegplaatjes heb ik geboord op de boortafel, met drie verschillende maten Forstnerboren. Ik zal er vanavond wat foto's van posten, groet, jaapbri