Welke invalzaag kopen

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.996
821
Omgeving Leiden
Die dwarsbalken kan je ook gewoon vastschroeven.
Of sjieker: je maakt een verzonken gat 6mm in de dwarsbalken bijv tot 2 cm onder de oppervlakte. Mocht je dan eens op die plek met een cirkelzaag zagen dan raak je geen ijzer.
In de langsbalken maak je bijvoorbeeld om de 20 cm een doorlopend gat van 6 mm
Vervolgens een bout m6 door de dwars en langsbalk. Sluitring met vleugelmoer er op en klaar.
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Wellicht is dit een idee?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
396
Dordrecht
Die dwarsbalken kan je ook gewoon vastschroeven.
Of sjieker: je maakt een verzonken gat 6mm in de dwarsbalken bijv tot 2 cm onder de oppervlakte. Mocht je dan eens op die plek met een cirkelzaag zagen dan raak je geen ijzer.
In de langsbalken maak je bijvoorbeeld om de 20 cm een doorlopend gat van 6 mm
Vervolgens een bout m6 door de dwars en langsbalk. Sluitring met vleugelmoer er op en klaar.
Paar gaatjes met de domino gaat veel sneller en ze komen bij mij echt niet los. Daarbij haalt het niet uit of je wat overdreven diep zaagt oid, je raakt alleen hout
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.996
821
Omgeving Leiden
Paar gaatjes met de domino gaat veel sneller en ze komen bij mij echt niet los. Daarbij haalt het niet uit of je wat overdreven diep zaagt oid, je raakt alleen hout
Geloof ik graag, maar @Fritser de topic starter begint net met houtbewerking. Voor de hobby. Ik vermoed dat die niet het eerst een domino machine aanschaft :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
396
Dordrecht
Geloof ik graag, maar @Fritser de topic starter begint net met houtbewerking. Voor de hobby. Ik vermoed dat die niet het eerst een domino machine aanschaft :)
Even een lid hier vragen om een paar gaatjes te maken, setje balkjes gaat bij mij al meer dan een jaar mee en zijn nog lang niet op, dus prima te doen. En anders werkt een deuveltje doorboren ook prima.
 

Fritser

Nieuw lid
29 mei 2023
6
0
Oosterhout
Even een lid hier vragen om een paar gaatjes te maken, setje balkjes gaat bij mij al meer dan een jaar mee en zijn nog lang niet op, dus prima te doen. En anders werkt een deuveltje doorboren ook prima.
Geloof ik graag, maar @Fritser de topic starter begint net met houtbewerking. Voor de hobby. Ik vermoed dat die niet het eerst een domino machine aanschaft :)
Daar heb je helemaal gelijk in. Had er zelfs nog nooit van gehoord, behalve dan het domino spel. 😉 Maar Google is dan handig en zo leer je weer bij.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
396
Dordrecht
Een deuvel ken je wel neem ik aan? Daar heb je alleen een boor van de juiste diameter voor nodig, die je eigenlijk sowieso in assortiment moet hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.