Terug van weggeweest
Hallo allemaal,
Daar zijn we weer! Ik heb even een korte pauze genomen, je weet hoe het gaat. Even een bakje koffie, koekje erbij en voor je het weet ben je weer anderhalf jaar verder. Maar ach, die afgezaagde "beter laat dan nooit" komt nu mooi van pas.
Oke, waar waren we gebleven. De boot was omgedraaid, en het interieur begon zich langzaam te vormen. Hoofdschot was geplaatst, en de vloer kon gelegd worden.
Ook het dek werd dicht gelegd zodat we konden beginnen met het interieur in de voorpunt.
Helemaal voorin hebben we een extra schot geplaatst met een luik wat voor een deel als ankerbak zal gaan dienen, en vanaf het luik binnen als opbergruimte.
Aan de linker kant een verhoging gemaakt. Makkelijk om in de toekomst eventueel een klein tv'tje neer te zetten, of wellicht te gebruiken als aanrecht / plek om diverse spullen neer te leggen.
Aan de rechterkant een kast gemaakt, makkelijk voor opbergruimte. Veel gelijkwaardige schepen hebben hier vaak een toilet zitten. Wij vinden dit zonde van de ruimte en gebruiken dat toilet waarschijnlijk toch heel weinig. In bijna alle havens zijn er goede sanitaire voorzieningen, en in zo'n bootje blijft het dan toch klein en onhandig.
Ook de diesel tank hebben wij laten maken op maat. Deze is van RVS en past mooi onder de vloer. Hij is onder de vloer geplaatst net voor de plek van de motor in het midden van het schip. Dit voor de beste gewichtsverdeling. Ook kan de brandstoftank door het vloerluik eruit gehaald worden wat wellicht handig kan zijn in de toekomst mocht de tank een keer gereinigd moeten worden.
Hier laat ik het voor nu even bij. We zijn al een stuk verder, maar daarover breng ik jullie binnenkort weer op de hoogte.
Ik heb weinig tekst en uitleg gegeven, maar mochten er vragen zijn over bepaalde dingen hoor ik dat graag!