wedstrijd: de meest absurde werkplaataanpassingen

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Wat een geweldig onderwerp! Ik kom niet veel verder dan dat ik de grootste slaapkamer in huis heb "opgeofferd" als werkplaats. Ohja, en al het (elektrisch) gereedschap wat overmatig duur is :sneaky:
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Mijn werkplaats is aangesloten op de cv en is tevens aangesloten op m'n Honeywell evohome zoneverwarming systeem. En is dus onafhankelijk te verwarmen. Hoef dus niet meer eerst naar de werkplaats toe (de volle 15 meter) om de verwarming aan te zetten.

Daarnaast staat er een Harmann Kardon A-klasse versterker met 2 B&W V201 luidsprekers..
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Tijdens de bouw van ons huis bleek de designradiator die we hadden uitgezocht voor de badkamer toch niet te passen. Terugbrengen kon ook niet meer. Tja, wat doe je er dan mee? Dus maar in de werkplaats opgehangen. CV had ik er toch al ivm de verwarming van de koivijver. Een beetje over the top, maar beter dan ergens in een hoekje stof laten vangen... Ehm, alhoewel... stof.... werkplaats... :LOL: 20210920@173246.jpg
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Tijdens de bouw van ons huis bleek de designradiator die we hadden uitgezocht voor de badkamer toch niet te passen. Terugbrengen kon ook niet meer. Tja, wat doe je er dan mee? Dus maar in de werkplaats opgehangen. CV had ik er toch al ivm de verwarming van de koivijver. Een beetje over the top, maar beter dan ergens in een hoekje stof laten vangen... Ehm, alhoewel... stof.... werkplaats... :LOL:

Wel blij dat ik niet de enige ben die tijdens/na de verbouwing altijd spullen overhoudt ;)
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: hdv en Henk H

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb in m'n werkplaats een bewegingsmelder hangen. Deze is aangesloten op de domotica van de rest van de woning. Het leek me erg handig, dat als het donker is, en je stapt de werkplaats binnen, dat het licht automatisch aanspringt.

Dit is gelukt! Echter: het is zo'n gewoonte dat je het licht aan doet als je binnen stapt (als het donker is), dat als ik binnen stap, de schakelaar omzet, maar de sensor is me altijd 1 stap voor, waardoor ik dus het licht uit doe in plaats van aan :ROFLMAO:
Zo had ik het wonderbare idee om mijn verlichting te schakelen met de afstandsbediening welke ook de afzuiger en compressor schakelt.

Dus ik kon elke keer in donker in mijn schuur de afstandsbediening zoeken omdat die nog op de zaagtafel lag van het vorige gebruik.
 
Laatst bewerkt:

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Dit topic met een glimlach gelezen, jammer dat het zo snel is doodgebloed.

Zullen we er een beetje nieuw leven in blazen?

Mijn aanpassing in de werkplaats (garage) is een massief eiken vloer in ladderverband. Gewoon omdat ik nog wat hout liggen had.

Groetjes Geert
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb in het verleden een klauwplaat laten bestellen. De vraag van onze inkoper was hoe nauwkeurig moet deze zijn? Nauwkeurig natuurlijk. Nu bijna 20 jaar later dacht ik eens kijken op de doos hoe nauwkeurig is dat ding nu? Deze Bison klauwplaat is door een metaaldraaier op een flens gezet 1*8. Inmiddels heeft mijn draaibank de m33*3.5 afmeting dus nog maar een verloop ertussen. De afwijking van deze klauwplaat op een metaaldraaibank zou minder dan 0.003 mm moeten zijn. Beetje overkill denk ik nu.
 

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ah. Het draadje weer omhoog geschopt.

Na mijn in de tuin ingegraven stofafzuiging nog maar iets. Ik vind het zelf niet absurd, maar wel iets wat je niet vaak tegenkomt. Mijn DIY verticale platenzaag.

Hier nog met de eerste cirkelzaag. Een oud ding van MP. Het was eerst ook een experiment.

IMG_1139.png

Voor het snoeroprolmechanisme een stofzuiger gesloopt.

IMG_1140.png

Als contragewicht een azijnjerrycan met water. Later hier een schacht omheen gezet. Nu met de nieuwe machine. Een simpele Ferm, maar wel met een heel mooi zaagblad van Bosch. Bijna even duur als de machine.

IMG_1141.png

En de situatie nu.

IMG_1144.png

 
Laatst bewerkt:

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Helaas heb ik relatief weinig vrije wand ruimte want er zit een horizontale schuifdeur in de werkplaats, anders had ik er ook een gebouwd. Bespaart veel ruimte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.