Wat een geweldig onderwerp! Ik kom niet veel verder dan dat ik de grootste slaapkamer in huis heb "opgeofferd" als werkplaats. Ohja, en al het (elektrisch) gereedschap wat overmatig duur is
Tijdens de bouw van ons huis bleek de designradiator die we hadden uitgezocht voor de badkamer toch niet te passen. Terugbrengen kon ook niet meer. Tja, wat doe je er dan mee? Dus maar in de werkplaats opgehangen. CV had ik er toch al ivm de verwarming van de koivijver. Een beetje over the top, maar beter dan ergens in een hoekje stof laten vangen... Ehm, alhoewel... stof.... werkplaats...
Zo had ik het wonderbare idee om mijn verlichting te schakelen met de afstandsbediening welke ook de afzuiger en compressor schakelt.Ik heb in m'n werkplaats een bewegingsmelder hangen. Deze is aangesloten op de domotica van de rest van de woning. Het leek me erg handig, dat als het donker is, en je stapt de werkplaats binnen, dat het licht automatisch aanspringt.
Dit is gelukt! Echter: het is zo'n gewoonte dat je het licht aan doet als je binnen stapt (als het donker is), dat als ik binnen stap, de schakelaar omzet, maar de sensor is me altijd 1 stap voor, waardoor ik dus het licht uit doe in plaats van aan