Wat zijn jullie gigantische buitenkansjes geweest?

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
285
181
Iets verderop en om de hoek
Ik heb inmiddels ook een verzameling stanley schaven uit engeland. Maar ik gebruik ze wel . Ik sleep nu eenmaal alles mee naar huis, als het gratis, of heel goedkoop is. Je moet dus het geluk hebben dat iemand een al zeldzame schaaf te barsten laat vallen en de handvatten op het net te koop aan bied.
En helaas betekend dat vooral erg lang geduld hebben, met de hoop dat er 1 binnen je mogelijkheden valt.

Zo zoek ik ook nog steeds naar onderdelen van een stanley no55, vooral de center skate, om hem toch wat prettiger te kunnen gebruiken. Want had telkens met rand profielen schaven dat ie van het randje af gleed, dus dan is die center skate toch waarschijnlijk best handig. Alleen is het zo dat de enigste die ik kan vinden op ebay staan, wat niet mogelijk is omdat ik geen paypal heb, en ook geen intresse heb om het te nemen. Maar zelfs dan gaan ze daarzo voor 100 euro of meer voor alleen dat onderdeel, wat 40 euro meer is dan ik voor alleen de schaaf exclusief schaafijzers betaald had.

Maar goed, wie weet. En soms kom je het in ene tegen zonder dat je het verwacht. Hopelijk gebeurt dat ook voor de heer @Willempie met het handvat

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
285
181
Iets verderop en om de hoek
Ik zal zelf eens even een buitenkansje toevoegen. Ik ben sinds gisteren op vakantie, en was ik naar een antiek winkeltje in Elspeet gefietst in de avond, want gisteravond kwam de zon nog even door.

Hier was ik in december ook geweest, en wat ik me vooral herrinerde was de lading houten schaven die deze persoon had. Nu dat is nog niet veranderd, maar heb hiervan niks gehaald, want er lagen ook dingen bij met houtworm gaten, dus daar ga ik zeer zeker niet aan beginnen, want helaas merk je die pas als het eigenlijk al te laat is op, en er zo'n kevertje rondvliegt. Wel een foto ervan, maar niet van de andere kant van het gedeelte van de te koop gezete spullen. Maar nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar deze persoon had gewoon veels te veel liggen, kon de helft niet eens bekijken door hoe vol het stond20260911_182138.jpg

Maar terug naar het buitenkansje. Deze persoon had ook een handmatige slijpwiel te koop, in goeie staat met goed gebalanceerde slijpsteen erop, hoeft waarschijnlijk alleen beetje schoon gemaakt te worden en geolied te worden. maar dacht, die zal er vast wel iets van 20 euro of meer voor vragen. Nee hoor, hij vroeg er maar 5 euro voor! Nou dat is geen geld, dus de eerste buit van de vakantie is al binnen! Nu heb ik voor als ik later een eigen stekkie heb en eigen werkplaatsje ook gelijk de mogelijkheid mijn gereedschap te slijpen. Alleen wel onhandig, het zat zo vol daar, dat toen ik die slijpwiel pakte, er 2 grote voorloper schaven zowat van de kast vielen. Maar goed, gelukkig reageerde ik snel genoeg en ving ik ze op

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Hier is voor de geïnteresseerden het adres van deze onderneming. Hij is alleen wel op vrijdagen (13.30 tot 20.00) en zaterdagen (09.00 tot 16.00) geopend

Bijlagen

• 20260911_212002.jpg
    20260911_212002.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 13
  • 20260911_212015.jpg
    20260911_212015.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 13

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.