Wat doe ik met dat hoge spouwmes, dewalt dw745

pipo1000

Nieuw lid
18 okt 2017
9
0
Op welke hoogte hebben jullie het mes op maat geslepen? Gelijk aan of een millimeter onder het zaagblad?
 

Cervelo

Actieve deelnemer
13 jul 2016
50
0
Mijn spouwmes lijkt op het oog niet in het midden van het zaagblad uitgelijnd te zijn maar verder naar rechts. In de handleiding staat dat het spouwmes wel in het midden van het zaagblad uitgelijnd zou moeten zijn in de fabriek. Ik heb een foto bijgevoegd ter illustratie. Is dit bij andere eigenaren van deze zaag ook zo, of staat het spouwmes daar wel in het midden.

Het spouwmes is trouwens niet krom. Ik heb hem op een vlakke ondergrand gelegd en ook langs de winkelhaak gehouden. Hij lijkt kaarsrecht.

IMG_2433.jpg
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Bij mijn 745 is het ook zo, uit het midden. Wel logisch ook, zijn functie is materiaal weghouden bij de achterkant van het zaagblad, aan de geleiderkant
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Hoort er centrisch achter te staan.
Hoe dik is het spouwmes?
Hoe dik is het zaagblad?
Wat is de grootste breedte van de tanden, dus hoe breed is de zaagsnede?
Het kan zijn dat er oorspronkelijk een dunner zaagblad opstaat.
 

Cervelo

Actieve deelnemer
13 jul 2016
50
0
Is het bijgeleverde zaagblad en bijgeleverd spouwmes. Heb de zaag net een week.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik had een krom spouwmes en aangezien het geen gewoon staal is, heb ik er aardig op gehamerd om het recht te krijgen. Bij mij staat het mes er wel recht achter.
 

Cervelo

Actieve deelnemer
13 jul 2016
50
0
Ik dacht eerst ook dat mijne een beetje krom zou zijn. Daarom heb ik gebeld met Dewalt in België(telefoonnummer stond achterop de handleiding). Zij heb zonder verdere vragen gesteld direct ee nieuw spouwmes opgestuurd zonder betaling en deze werd binnen twee dagen bezorgd met UPS. Goeie service dus!! Echter staag dit spouwmes precies hetzelfde boven het zaagblad als de vorige.
 

Incactus

Actieve deelnemer
9 okt 2018
63
26
Heb ook net de DW745 ontvangen en spouwmes staat precies zoals op de foto die hier al eerder gedeeld is.

Echter na het monteren van de machine houd ik 1 onderdeel over, zie de foto. Kan niet herleiden waar het bij hoort of voor is en ook de handleiding bied geen uitkomst, of zie ik echt iets over het hoofd. Iemand een idee?

FB3D007E-DB10-4C48-A74B-32BB1747EC6E.jpg
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Bij mijn 7491 zaten 2 spouwmessen.....

Een hoge met stofafzuig kap erop.....

En een lage waarmee ik sponningen kan zagen.......of kan voorritsen (is niet echt voorritsen maar toch) van een meubelpaneel zodat de melaminelaag mooi strak blijft.

De messen zijn heel makkelijk te wisselen door een hendel uit te trekken aan de linkerkant van de tafel.....

Niks gedoe met boutjes e.d.
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Mijn spouwmes lijkt op het oog niet in het midden van het zaagblad uitgelijnd te zijn maar verder naar rechts. In de handleiding staat dat het spouwmes wel in het midden van het zaagblad uitgelijnd zou moeten zijn in de fabriek. Ik heb een foto bijgevoegd ter illustratie. Is dit bij andere eigenaren van deze zaag ook zo, of staat het spouwmes daar wel in het midden.

Het spouwmes is trouwens niet krom. Ik heb hem op een vlakke ondergrand gelegd en ook langs de winkelhaak gehouden. Hij lijkt kaarsrecht.

Bekijk bijlage 80248

Als je je afvraagt waar voor de stalen pasplaatjes zijn die los bij de zaag wordt geleverd...Dit zijn de vulplaatjes voor je spouwmes af te stellen.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Haal het spouwmes er uit, op de plek van het spouwmes doe je zo'n plaatje, en daarna het spouwmes daar weer op. Als het goed is staat je spouwmes dan recht achter je zaagblad. Als ik het me goed herinner tenminste, is alweer een tijdje geleden dat ik die loshaalde.
 

jvhoof

Nieuw lid
29 mei 2019
2
0
Eens kijken of ik er met de handleiding erbij uit kom.
Een van de vorige berichten over het hoofd gezien. De handleiding vertelt hier niets over.
 
Laatst bewerkt:

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Dat klopt er staat ook niets er van in de handleiding.
Je gebruikt de plaatjes ook als een soort vul ring de bout zorgt er voor dat hij er niet kan uitvallen als.je het spouwmes demonteren
 

RJvB

Nieuw lid
29 mei 2019
9
0
Ik gebruik ook de dw745 maar dan zonder spouwmes, met of zonder slede. Ik verstel de zaagdiepte wel elke keer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.