Ik bestel vrijwel alles online. Zoals vele aangeven; is het voordeel van de winkel dat je het vast kunt houden. Als je twijfelt over een product, kun je daar mooi kijken. Even voelen, proberen wellicht. Ben je enthousiast geworden, is het prijs verschil gevoelsmatig niet al te gek. Dan zou ik hem bij de winkel meenemen.
Vaak speelt bij mij voorraad mee. Winkels hebben lang niet alles meer op voorraad. Dan is vaak “nu bestellen morgen is huis” sneller.
Wat mij opvalt is dat de grotere ijzerhandelaren marges op producten hebben waar je verdrietig van word. Naar het schijnt zitten die marges vooral op de verbruiksartikelen, nieteens op de machines. Doosje schroeven is voor de particulier bij de ijzerhandel vaak zomaar 60% duurder dan de gemiddelde webshop. Dit vind ik teveel. Ben geen dief van mijn eigen portemonnee.
Mijn vraag is, hoeveel goed advies geeft die specialist achter de balie nou echt over een machine. Gefundeerd op ervaring, niet op het verhaal van een vertegenwoordiger.
Voor mij geld dus over het alg
Verbruiksartikelen; internet.
Machines; internet, met uitzonderingen een winkel. Willen proberen, voorraad enz. 100 euro meer op een machine van 1000 zou ik kunnen begrijpen. Maar dat is wel een grens…
Klein voorbeeld:
Spax 4x40 schroeven 200stk
Grote ijzerhandel 13,70
Webshop 5,80
Voor een keer nog wel te doen. Maar loopt snel op als je aan de “klus” bent. En dan hebben we het over de meest gebruikte schroef in de bouw… Geen advies voor nodig. Allemaal bulk aanschaf en verkoop. Dit irriteert me, dat zorgt ervoor dat ik nog weinig bij winkels kom..