Waar halen jullie schuurpapier voor de cilinderschuurmachine ?

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Maar dan rollen met een breedte van 76mm.
Dit voor een Bernardo ZSM 405. Ik heb deze machine 2e hands gekocht maar zoek nu nog wat schuurpapier.
De machine is precies dezelfde als de HBM MS-3140. Helaas vind ik op de site van HBM geen schuurrollen die aan deze criteria voldoet.
Is er iemand met een Bernardo of HBM die mij een adres kan geven waar het schuurpapier/linnen te krijgen is?
Bij Bernardo is het wel op voorraad maar dan moet het vanuit Duitsland of Oostenrijk komen.

Fred
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Ik heb een breedbandschuurmachine van powermatic. Ook daarop zit schuurpapier van 76 mm.
Net als jou ben ik destijds op zoek gegaan naar geschikt en vooral betaalbaar schuurpapier.
Helaas niet gevonden (een beetje betaalbaar dan...)
Heb toen bij ecotools schuurpapier gekocht van 100mm en heb zelf een soort van snijmal gemaakt.
Het is even wat werk, maar op zich prima te doen. Als de voorraad weer op is, ga ik er een uur of 2 voor zitten en heb dan weer zo'n 25 rolletjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Ik heb een breedbandschuurmachine van powermatic. Ook daarop zit schuurpapier van 76 mm.
Net als jou ben ik destijds op zoek gegaan naar geschikt en vooral betaalbaar schuurpapier.
Helaas niet gevonden (een beetje betaalbaar dan...)
Heb toen bij ecotools schuurpapier gekocht van 100mm en heb zelf een soort van snijmal gemaakt.
Het is even wat werk, maar op zich prima te doen. Als de voorraad weer op is, ga ik er een uur of 2 voor zitten en heb dan weer zo'n 25 rolletjes.
Dank je, daar kan ik wat mee.
Ik heb al een mailtje naar HBM gestuurd maar nog geen reactie.

Fred
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.919
2.536
Als je de wikkelhoek veranderd kan je toch ook schuurpapier van 100 direct op je drum wikkelen? Je hoeft er dan toch niets af te snijden?
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Als je de wikkelhoek veranderd kan je toch ook schuurpapier van 100 direct op je drum wikkelen? Je hoeft er dan toch niets af te snijden?
Tja misschien eens uitvogelen hoe te werk te gaan, maar je moet wel met de zijkant bij de sleuf komen anders werkt het niet.
Heb het al geprobeerd met 38mm breed maar dat was geen succes.

Fred
 

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
135
42
Via de site van vhd machines, je zal ze alleen wel een mail moeten sturen want op de site zelf vind je niets.
Maar via de mail krijg je zo een lijst wat ze kunnen leveren tegen welke prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.919
2.536
En kunnen bedrijven die schuurbanden op maat leveren, zoals bijvoorbeeld b & m techniek in ede, geen stroken 76mm van de door jouw gewenste lengte leveren?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Alles kan op maat geleverd worden. Je moet soms wel een behoorlijk aantal kopen.
Je kunt ook nog informeren bij Manshanden zal wel niet op voorraad zijn maar ze hadden altijd een prima service.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ik heb de mijne een tijd geleden gekocht bij merlierslijperij.be (ze sturen ook op als je dat vraagt)
Dit waren toen de prijzen excl btw

Prijzen linnen banden 50 meter breedte 75 mm:

P60 = € 150,00

P80 = € 141,91

P100 en 120 = € 135,80
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Baptist heeft ze ook, op maat voor de Laguna 16-32.
Ik dacht dat die ook 75mm ofzo nodig heeft, de lengte weet ik zo alleen niet (ff opzoeken, staat dacht ik wel in de handleiding).
Deze banden zijn ook al wel op lengte dus ff kijken of dat past op jouw machine + wat prijstechnisch voor jou het handigst is (hele rol zoals hierboven of banden geheel op maat).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.919
2.536
Hoe lang moet het stuk schuurlinnen zijn , dat je nodig hebt? Het is misschien voordeliger om een bestaande schuurband te versnijden. Een schuurband van 75 x 2500 K120 kost nog geen 3 euro ex btw.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Dank voor jullie reacties, ik denk dat het inderdaad het voordeligst is om een band van 100 smaller te snijden en dan op maat te maken. de prijzen die ik tot nu toe gezien heb zijn wel erg aan de hoge kant.
Die van Baptist kost zomaar 9 euro per rol. dus we gaan gewoon aan de hobby met schaar en stanleymes en ik maak ze zelf wel op maat met papier dat relatief goedkoper is.

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: klusrob

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik kan echt niet begrijpen waarom schuurpapier van 76 mm vele malen duurder is dan schuurpapier van 100 mm. Ik vind het echt absurd.
Zoals eerder hierboven vermeld koop ik dus "standaard" schuurpapier en maak dat zelf op de juiste breedte.
Een snij jig is hiervoor heel simpel te maken...
Snijjig (1).jpg
Snijjig (2).jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik kan echt niet begrijpen waarom schuurpapier van 76 mm vele malen duurder is dan schuurpapier van 100 mm. Ik vind het echt absurd.
Zoals eerder hierboven vermeld koop ik dus "standaard" schuurpapier en maak dat zelf op de juiste breedte.
Een snij jig is hiervoor heel simpel te maken...
Bekijk bijlage 108669
Mooie oplossing! En wat betreft het prijsverschil tussen de beide breedtes: misschien dat de 100mm veel vaker voorkomt en dus couranter en meer standaard is?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
76 mm is 3 inch (nou ja 76,2). Denkelijk komt die maat meer voor in die paar landen die nog niet metrisch zijn… (En nu niet roepen dat 100 mm toch 4 inch is, want 4 inch is 101,6 mm).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.