Vragen over een poort

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
868
Ulvenhout
Nou, de poort staat. De balk is vastgezet aan de baksteen muur met 60mm pluggen en 80mm schroeven. Geen slagpluggen, dit had ik gewoon liggen. De koppen zijn 20mm verzonken dus die kan ik nog afwerken met proppen.
Helaas is de baksteen muur niet zo mooi glad waardoor de balk niet overal even goed aansluit. Daardoor kan je de balk een beetje heen en weer bewegen. Wellicht dat ik er nog een paar schroeven bijzet maar ik weet niet of dit zal helpen.

Nu nog een slaglat.

Sorry voor de overbelichte foto's


Buitenzijde:
thumbnail_20210704_125850.jpg

Binnenzijde
thumbnail_20210704_125831.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.978
807
Omgeving Leiden
Dat is netjes!
Misschien kan je tussen de balk en bakstenen muur iets van afdichtband klemmen?
Daarbij denk ik aan afdichtband gebruikt bij metalstud.
1625400150207.png
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
868
Ulvenhout
Dat is wel een goede! Als het genoeg kan comprimeren haalt dat ook de speling uit de balk. Maar zou dit band waterbestendig zijn?
Of bestaat er zulk band?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
Rubber (schuimrubber — of beter gezegd neopreen) is waterbestendig. Er is wel variatie in de mate van 'indrukbaarheid'. Ik kocht het ooit bij Eriks & herinner me dat hun site goede info gaf. Of dat nog zo is, weet ik niet.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Je zou de lat er weer af kunnen pakken, klein beetje cement over de hele lengte/hoogte, de lat er tegenaan vlijen en weer vast zetten (eerst licht vastzetten en na uitharding cement nog een beetje strakker zetten). Dan heb je een strakke aansluiting.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.