vraagstuk: boor om autowielen te maken?

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Zag dit filmpje ooit al eens in een post van Caspar Labarre passeren, misschien een soortgelijk proces verzinnen voor je wielen?
Gaat wel veel werk in zitten, maar eens je het systeem hebt lijkt het me wel super!

Je kan natuurlijk ook een soort hulpstuk maken aan je draaibank, zou al iets sneller gaan ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=6Q7Pp0ALE9U

Groeten,
Steven

Monnikenwerk.... :p
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Monnikenwerk.... :p

Ik vind het best een stevig tempo, als je kijkt naar de precisie waarmee alles vervaardigd wordt.
Er zijn meerdere filmpjes van dezelfde abacusmaker, de kwaliteit en afwerking van zijn product vind ik fenomenaal te noemen...

Als je ziet hoe lang Sam en ik aan de wieltjes voor de eerste reeks autootjes bezig waren valt het zeker mee ;-)

Ik vermoed dat in het originele draadje van Caspar het poeder wordt besproken. Zoeken wie wil ;-)

Groeten,
Steven
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ik heb vorige week een namiddagje besteed aan wielen maken, Steven. En met die aangepaste gatenboor gaat het een PAK sneller :) Niet meer naboren scheelt enorm. Op die namiddag heb ik een 100tal wielen kunnen boren en rondfrezen. Nu nog enkel wat naschuren en afwerken. Positief resultaat tot nu toe :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.