Vraag zoveel over welke schuurmachine

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Festool heeft een nieuwe opvangzak voor de kleine machines. Ook getest voor de fijnstof norm. Met stofzuiger 8 uur met de stofzak 4 uur.
 

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Ik stond op het punt de Rupes LS71tec te bestellen. Toen zag ik ineens 'anderen kochten ook' en zag ik de Bosch GSS160.

Deze wordt geleverd met 3 voeten. 2 vlak waarvan 1 langer en een delta. Ik zit met de schuur van rabatdelen a 5 meter breed en diep en circa 250 hoog.

Heeft een vlak dan een voordeel, of gebruiken jullie toch meestal de Delta?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik stond op het punt de Rupes LS71tec te bestellen. Toen zag ik ineens 'anderen kochten ook' en zag ik de Bosch GSS160.

Deze wordt geleverd met 3 voeten. 2 vlak waarvan 1 langer en een delta. Ik zit met de schuur van rabatdelen a 5 meter breed en diep en circa 250 hoog.

Heeft een vlak dan een voordeel, of gebruiken jullie toch meestal de Delta?



Ik weet niet hoe het zit met rabatdelen, maar ik kan bevestigen dat de GSS160 een erg fijne machine is.
Voorheen had ik zo'n Bosch groen "muisje"... nou, dan is die GSS160 toch wel effe wat anders :cool: En niet eens zo heel duur.

Zeker aan te bevelen als je 't mij vraagt...

Grtz,

Atmoz
 

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Dankjewel. De gss160 multi is er pas sinds september. Heb je de multi? En toevallig ook een vergelijking Zelf met de Rupes?

Dankjewel hoor!
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Dankjewel. De gss160 multi is er pas sinds september. Heb je de multi? En toevallig ook een vergelijking Zelf met de Rupes?

Dankjewel hoor!
De multi inderdaad :)

Helaas geen vergelijk met de Rupes, maar die zal nóg wel beter (en ik neem aan ook duurder) zijn.
't Is maar net hoe ver je wilt gaan. Het verschil tussen die groene Bosch en deze blauwe is echt onvoorstelbaar groot!
Over groot gesproken, voor het "echte" werk heb ik die GEX 125-150 AVE. Ik zou ze indien mogelijk beide nemen :D
 

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Dankjewel. De Rupes is 100 euro duurder ongeveer en dan heb je enkel delta of vlak. Die 100 euro is nog te overzien. Maar hoop niet dat ik dan spijt heb en een vlak mis. Bij de Bosch heb je alles in een set.
 

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Laatste vraag en dan komt de aanschaf. Zelf toch een paar keer 'pech' gehad met Bosch. Keuze die ik nu nog heb is

Of flextools ode100-2 met koffer of
Rupes ls71tec set met koffer

Prijs bijna gelijk. Gevoelsmatig de Rupes omdat losse onderdelen even makkelijker te vinden zijn.

Eens met de keuze?

En heeft een lange slang van 1.3 meter met daaraan het filter veel voordeel tov filter rechtstreeks op de machine?

Of toch boor 70 euro meer toch de Festool 400 req. Een voordeel daarvan lijkt me de stekker. Stel bij een kabelbreuk kun je eenvoudig de kabel vervangen
 
Laatst bewerkt:

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
ondanks oud topic heeft me dit vandaag enorm geholpen om een delta schuurmachine te bestellen. Het was of Flex of Rupus, maar gezien de Rupus een systainer heeft en dat compatible is met al mijn andere systainers daar voor gegaan. Flex is wel 30 EUR goedkoper.

Bedankt @nijb_jan!
 
  • Leuk
Waarderingen: nijb_jan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.