Vochtprobleem werkplaats

PeterZoetermeer

Nieuw lid
11 dec 2024
4
2
Zoetermeer
De dekens vormen ook een barrière voor direct contact tussen het koude metaal en de omgeving.
Ja, het temperatuurverschil is misschien iets groter op het moment dat je de machine wilt gebruiken, maar dan sta je er bij om eventuele condensatie op te doen.
Zonder iets ontstaat er met dit weer elke ochtend condensatie op de machines, zoals de topicstarter ondervindt.
Het probleem ontstaat wanneer de machines een lagere temperatuur hebben dan de omgevingslucht

• Leuk
Waarderingen: The Boktor

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.699
1.123
Riemst
De dekens vormen ook een barrière voor direct contact tussen het koude metaal en de omgeving.
Ja, het temperatuurverschil is misschien iets groter op het moment dat je de machine wilt gebruiken, maar dan sta je er bij om eventuele condensatie op te doen.
Zonder iets ontstaat er met dit weer elke ochtend condensatie op de machines, zoals de topicstarter ondervindt.
Dan kan je volgens mij beter een hoes maken uit waterdicht zeil of canvas zodat er geen direct contact van de omgevingsluhct met de machine is.

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
489
218
Het probleem ontstaat wanneer de machines een lagere temperatuur hebben dan de omgevingslucht
Exact, dat is de onderbouwing die ik eerder heb gegeven.
Ik beweer ook niet dat dekens de oplossing gaan zijn. Maar ze kunnen wel als lapmiddel tijdelijk de problemen verminderen. De gedachte daarachter is in lijn met mijn eerdere onderbouwing.

• Leuk
Waarderingen: mboots

mboots

Actieve deelnemer
28 jan 2022
124
83
Venlo
Ik heb voor nu een aantal doeken over de machines gelegd, alles goed in de Ballistol gezet en nu de winter proberen te overleven dan structurele oplossingen bedenken voor dit probleem. Het dak is het grootste probleem, als ik dat kan vervangen, kan ik een oversteek maken, zodat de muren droger blijven en die dan later isoleren.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.