(verlengde) garantie bij aankoop van een machine in het buitenland

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
215
Breda en omstreken
je hebt minder rechten maar daar staan ook professionele prijzen tegenover
de consument betaald die garantie vanzelfsprekend gewoon zelf
Dat was in een heel ver verleden wellicht zo toen consumenten geen toegang hadden tot online. Nu zijn daar gewoon bijna altijd de beste prijzen te halen.

En het mogelijke verschil in BTW verrekening is natuurlijk geen prijsverschil....
 

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
73
43
vraag ivm zachte-starters
ik heb nog een paar oudere machines met een harde start
kan ik zo'n zachte-starter stroomopwaarts zetten ?
maw in volgorde: stopkontakt > zachte starter > stopkontakt waarin ik de stekker van de machine steek > schakelaar van de machine ?
Conrad verkoopt tussenstekkers die je hiervoor zou kunnen gebruiken

 
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
Conrad verkoopt tussenstekkers die je hiervoor zou kunnen gebruiken
prima idee
deze komen dan vóór de stekker van de machine
als ik @johanc goed begrepen heb, dan moet de zachte start in de machine staan tussen schakelaar en de motor
technisch zou ik de machine rechtstreeks aan kunnen sluiten, en net voor de machine een zachte start kunnen plaatsen, en verderop naar het net een schakelaar
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.169
436
Dat was in een heel ver verleden wellicht zo toen consumenten geen toegang hadden tot online. Nu zijn daar gewoon bijna altijd de beste prijzen te halen.
Als jij denkt dat de leverancier de garantie betaald snap je niet hoe het werkt.
als je professioneel 1 machine koopt schiet het inderdaad niet op.
Maar als je als bedrijft een hoop wegsleept bij de bouwmaterialen handel is 40% korting op de standaardprijs helemaal niet raar.
Ik koop weel eens wat via een vriend die bij een redelijk grote aannemer werkt en op naam van de baas gereedschap mag kopen geloof mij dat dit echt de moeite is
en je daar een jaar langer garantie wil laten voor wat het is.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
beste collega's,
dit draadje heb ik opgestart om te wijzen op / waarschuwen voor het feit dat de garantie niet altijd is wat je zou verwachten
wanneer je ze inroept, kan blijken dat er een onderscheid is tussen handelaar in buiten- & binnenland, tussen privaat & beroeps, tussen de verschillende merken, tussen de landen waarin je woont en/of waar je de registratie doet, tussen de manier waarop je je aankoop registreert, enz
op het ogenblik dat je op de garantie beroep moet doen, is ze een voldongen feit
maw vooraleer je aankoopt dien je alles na te gaan
dank voor de info & de goede raad
 
Laatst bewerkt:

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
prima idee
deze komen dan vóór de stekker van de machine
als ik @johanc goed begrepen heb, dan moet de zachte start in de machine staan tussen schakelaar en de motor
technisch zou ik de machine rechtstreeks aan kunnen sluiten, en net voor de machine een zachte start kunnen plaatsen, en verderop naar het net een schakelaar
De softstarter die ik doorstuurde loopt van 0 tot 100% na het aanbieden van de spanning. Als de starter voor de schakelaar zit zal deze dus al snel naar 100% lopen bij het insteken van de stekker. Na het indrukken van de schakelaar is er van een zachte start dus geen sprake meer aangezien de starter al op 100% staat.

Het is natuurlijk mogelijk om een soft start te maken die voor de schakelaar geplaats kan worden, maar dat vergt wat meer intelligentie. De starter zal dan de stroom moeten meten om te bepalen wanneer de schakelaar ingedrukt wordt en van 0 tot 100% te lopen
 
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
onderdeel kwam 1 week na bestelling toe
geplaatst
de zeta doet het weer zoals voorheen
dank aan iedereen voor de tips
Duitse onderdelentoko wzservice. prijs incl duitse btw. 186,23 euro.
@chevy66
dank om mijn neus in de goeie richting te draaien
heb verder gezocht, en aan 163,90 incl gevonden
ex verzending die een paar euro's meer is dan bij wzservice


1619119608571.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.