Perfecte schaaf, alleen een beperkt gebruiksdoel... maar zeker met de PMV11 beitel een hele fraaie combinatie.Ik loop zelf te gluren naar de shooting board plane....... iemand die toevallig al een "spin" gegeven?
Perfecte schaaf, alleen een beperkt gebruiksdoel... maar zeker met de PMV11 beitel een hele fraaie combinatie.Ik loop zelf te gluren naar de shooting board plane....... iemand die toevallig al een "spin" gegeven?
welke zijn dat? klinkt goed. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de shooting plane.Ik heb de linkshandige versie en ben daar heel erg blij mee. Lekker zwaar, ligt goed in mijn hand, en de ergonomie ervan is goed uitgedacht voor de schaafbeweging die je maakt. Ik durf deze schaaf zonder voorbehoud aan te bevelen. Ze zijn prijzig, maar in mijn ogen is de kwaliteit van deze schaaf de prijs volledig waard.
Omdat mijn oude futselplank niet echt bruikbaar meer was, en ik te lui was om weer een nieuwe te bouwen heb ik toentertijd ook gelijk een exemplaar van Veritas meebesteld. En ook ook daar ben ik erg tevreden over. Het kan net zo goed zonder hoor, vooral als je maar een beperkt aantal hoeken nodig hebt. Maar als je flexibel wilt zijn, dan is dit systeem met instelbare hoek wel fijn.
Wat ik helemaal kan aanraden zijn de schuurhulpjes van Veritas/Lee Valley voor op hun futselplank. Daar maak ik, als ik eerlijk ben, vaker gebruik van dan van de futselschaaf.
oh die ken ik niet, die zijn tof !Bedoel je de shooting sanders, ofwel futselschuurblokjes (dat maak ik er maar van)? Die vind je hier:
Ik meen me te herinneren dat ik ze ooit bij Dieter Schmid heb gekocht.
Bekijk bijlage 103133
ik twijfel er niet over, maar mn bankrekening wel. Heb al flink wat corona uitgaven gedaan dus ....Zeker weten! Je kunt ze natuurlijk ook zelf maken. Zo moeilijk zal dat niet zijn. Maar ik had het hele systeem toch, dus koos ik voor de makkelijke weg. Mocht je ze aanschaffen, dan durf ik wel te stellen dat je er geen spijt van zal krijgen.