Nu online bestellen is een stuk zekerder... in deze markt is er amper nog voorraad, en als je pech hebt dan lopen levertijden gelijk met maanden tot een half jaar op. En als het je echt niet bevalt kan ie altijd nog terug. Dat laatste is vooral theorie, veel beter dan dit wordt het niet.
De grondschaaf is als uitzondering nog op voorraad, zal vast niet lang duren. Voor de rest is het behelpen nu met het kopen van nieuwe spullen. Zeker handgereedschap.
Voorlopig hoef ik niet naar Baptist. Potverdorie
met groet, Klaas
Je moet nog wel een paar weken wachten na die 2e prik hoorZodra ik de tweede prik heb gehad (eind mei), ga ik !
met groet,
Klaas
Goede tip, deze winkel kende ik nog niet. Je link verwijst naar een andere schaaf. De ploeg- en combinatieschaaf zijn daar helaas ook niet op voorraad.Als de btw en afhandelingskosten opwegen tegen de wens of noodzaak om er een aan te schaffen, classic handtools heeft de grondschaaf nog op voorraad. Ik heb zowel voor als na de Brexit prima ervaringen met dit bedrijfje.
T.s. gaf -als ik het goed begreep- aan ook een grondschaaf aan te willen schaffenGoede tip, deze winkel kende ik nog niet. Je link verwijst naar een andere schaaf. De ploeg- en combinatieschaaf zijn daar helaas ook niet op voorraad.
Sorry, niet goed opgelet! Ik heb de grondschaaf liggen. Superschaaf en bijzonder prettig om vast te houden, maar vraag me af hoe goed het gaat om daarmee een sponning te schaven. Ik heb het zijgeleidertje liggen, dus zal het straks eens proberen...T.s. gaf -als ik het goed begreep- aan ook een grondschaaf aan te willen schaffen
@doctorandustafel: Ben zeer benieuwd naar het resultaat van met de Veritas grondschaaf een sponning te schaven.
@Joseph: Dank. Classic Handtools is een leuke winkel.
Klaas
Dank voor je input Doctorandustafel. De grondschaaf durf ik wel te kopen zonder dat ik hem heb vastgehouden. Naar aanleiding van jouw bevindingen denk ik om naast de grondschaaf evt. ook de combi te kopen maar die combi niet dan nadat ik hem in mijn handen heb gehad) en..... nadat ik mijn Stanley combi nog een serieuze kans heb gegeven.
Klaas
Als je meer geleiding wil hebben schroef je je schaaf op een stukje multiplex,boort er van tevoren een gat in waar je beitel doorheen kan en je hebt een schaaf met supergeleider.Bekijk bijlage 102876
Gisteren geprobeerd, maar niet echt een succes. Als het voor een enkele keer moet is het te doen, maar de beitel is hier niet echt geschikt voor. Je moet dan echt steeds 1 keer schaven en dan de beitel minimaal lager zetten, anders hapt deze in het hout (de vouw zit aan de verkeerde kant hiervoor en de hoek is ook niet handig). Dus als je vaak groeven wilt schaven beter de ploeg- of combinatieschaaf. Of zelf een beitel slijpen voor de grondschaaf, maar dan nog is het lastiger om deze goed in balans te houden als de zool niet helemaal op je hout ligt en de zijgeleider is vrij klein. Verder wel een superschaaf hoor als je hem gebruikt waar hij voor bedoelt is en had deze tien jaar eerder willen hebben.
Qua handvat. Ik heb zelf geen grote handen en vind handgrepen eerder te groot dan te klein. Maar volgens mij zit op de ploegschaaf dezelfde greep als op de sponningsschaaf van Veritas. Die laatste heb ik, maar ondanks dat het geweldig schaaft vind ik het minder lekker vasthouden. Als ze weer leverbaar zijn ga ik zelf voor de combinatieschaaf.
Bekijk bijlage 102876
Gisteren geprobeerd, maar niet echt een succes. Als het voor een enkele keer moet is het te doen, maar de beitel is hier niet echt geschikt voor. Je moet dan echt steeds 1 keer schaven en dan de beitel minimaal lager zetten, anders hapt deze in het hout (de vouw zit aan de verkeerde kant hiervoor en de hoek is ook niet handig). Dus als je vaak groeven wilt schaven beter de ploeg- of combinatieschaaf. Of zelf een beitel slijpen voor de grondschaaf, maar dan nog is het lastiger om deze goed in balans te houden als de zool niet helemaal op je hout ligt en de zijgeleider is vrij klein. Verder wel een superschaaf hoor als je hem gebruikt waar hij voor bedoelt is en had deze tien jaar eerder willen hebben.
Qua handvat. Ik heb zelf geen grote handen en vind handgrepen eerder te groot dan te klein. Maar volgens mij zit op de ploegschaaf dezelfde greep als op de sponningsschaaf van Veritas. Die laatste heb ik, maar ondanks dat het geweldig schaaft vind ik het minder lekker vasthouden. Als ze weer leverbaar zijn ga ik zelf voor de combinatieschaaf.