Ik heb dit systeem woensdag toevallig bij een klant gezien. Twee keer kloppen op de deur en de koelkast opent zich. Zeer hoog gadget gehalte als je het mij vraagt maar mijn collega was er helemaal wild van.geïntegreerd in de toestellen niet voor zo ver ik weet.
maar blum heeft wel een servo drive flex add-on die je onder of boven het toestel kan plaatsen
Bekijk bijlage 139097
Voor zover ik weet is dat knock2open, enkel voor vaatwasser. Bij servo-drive zoals hier moet je duwen.Ik heb dit systeem woensdag toevallig bij een klant gezien. Twee keer kloppen op de deur en de koelkast opent zich. Zeer hoog gadget gehalte als je het mij vraagt maar mijn collega was er helemaal wild van.
Ja de export is uitstekend. De greeplijst is snel aangepast op een reeks kasten. Ik werk in principe in BricsCAD (Belgische AutoCAD cloon) of AutoCAD.ik ben ook fan.
de export naar CAD werkt ook goed.
ik heb een aantal standaard kolom- onder- en bovenkasten geconfigureerd en door die in Fusion (zal in sketchup ook wel gaan, vermoed ik) te importeren heb ik in geen tijd een hele keuken bij mekaar.
decor toewijzen, renderen en ziet er direct goed uit.
de productie tekeningen in pdf (positie van gaten e.d.) zijn ook handig.
en de zaaglijst in xlsx-formaat kan met een beetje foefelen in cutlistoptimizer of de template voor zagen en afplakken van mijn houthandel.
wat ik daar mis is om de zaaglijst gecumuleerd voor verschillende kasten te kunnen exporteren maar dat is niet onoverkomelijk.
Toch niet. Het was effectief een electrische opener voor de koelkast. In de beschrijving van Blum staat trouwens dat het zowel voor koelkast als vaatwasser is. Voor vaatwasser vraag ik me trouwens af of je dit wel nodig hebt. Die van mij (Atag) opent zelf na aflopen van het programma (als het toestel afgekoelt en droog is). Dus ook geen wolk waterdamp.Voor zover ik weet is dat knock2open, enkel voor vaatwasser. Bij servo-drive zoals hier moet je duwen.
Is blijkbaar ingebouwd in de koelkast van Liebherr.Toch niet. Het was effectief een electrische opener voor de koelkast. In de beschrijving van Blum staat trouwens dat het zowel voor koelkast als vaatwasser is. Voor vaatwasser vraag ik me trouwens af of je dit wel nodig hebt. Die van mij (Atag) opent zelf na aflopen van het programma (als het toestel afgekoelt en droog is). Dus ook geen wolk waterdamp.
Het systeem op de koelkast wat ik gezien hen was volgens mij niet het Blum. Het was een servo op de scharnier van de koelkast waardoor de deur zich volledig automatisch opende.
Het lijkt me eerder dit systeem:
Kan zelfs met spraakherkenning.
als je je vaatwasser ook open wil krijgen om die in te laden zal je toch een knock2open/doorassist/… model moeten kiezenVoor vaatwasser vraag ik me trouwens af of je dit wel nodig hebt. Die van mij (Atag) opent zelf na aflopen van het programma (als het toestel afgekoelt en droog is). Dus ook geen wolk waterdamp.
Bij een eerste tekening maakt men gebruik van rechthoekige ventilatie kanalen achter de rugwand. Daar staat dezelfde tekst bij. Dat men daar nog aan moet kunnen lijkt me wel logisch. Misschien heeft men gewoon dezelfde tekst er per vergissing bij geplaatst? Ik zie het nut er niet van in. De gehele kookplaat kan je er overigens zo eenvoudig uitheffen als je de uitlaat tegen de rug kan lossnijden. De kookplaat mag zelfs niet aangekit worden (toch niet opliggend).Mee eens, zou ook niet weten waarom deze demonteerbaar moet zijn. In feite is wat jij gaat doen waarschijnlijk, koud tegen de corpus schroeven, demonteerbaar. Als je er ooit bij moet zou je de tegenoverliggende kast kunnen weghalen denk ik?
Ik sluit de deur enkel helemaal als ik de machine aanzet. Voor de rest blijft de deur op een kier. Maar niet iedereen doet dat waarschijnlijk zo...tegenwoordig willen veel klanten keukens met verticale en/of horizontale lijsten tussen de fronten die een paar cm naar voor uitsteken, minimale frontvoegen, geen greeplijsten en zeker geen grepen, ..
dan zijn dit soort oplossingen een noodzakelijk kwaad. dit op een front met handgreep toepassen, zoals in het filmpje, daar zie ik het nut echt niet van in.
voor vaatwassers vindt je ondertussen bij elk merk wel knock2open modellen. maar voor koelkasten (nog) niet. als Liebherr dit heeft zal de rest wel volgen.
als je je vaatwasser ook open wil krijgen om die in te laden zal je toch een knock2open/doorassist/… model moeten kiezen
klopt, ik had al 18mm voorzien omdat 8mm afplakken niet evident is. Misschien eens bij Miele vragen of het echt noodzakelijk is.waarom die rug demonteerbaar moet zijn begrijp ik ook niet.
maar als er in de kast onder de kookplaat lades komen zie je van die rug toch niks.
je kan evt links en rechts een strook van 10cm 18mm plaat zetten en daar een 8mm rug tegen schroeven die smaller is dan de afstand tussen gemonteerde geleiders. of rug uit 2 delen. of…
je wil evt naden wellicht wel luchtdicht hebben zodat je geen damp tussen de lades gaat blazen, vermoed ik.
correctie, gevonden:wat ik daar mis is om de zaaglijst gecumuleerd voor verschillende kasten te kunnen exporteren maar dat is niet onoverkomelijk.