Fons, ik zie wat me nu pas opvalt een daklicht, wat natuurlijk erg fijn is.
Je werkzaamheden met zoveel mogelijk daglicht in je werkplaats, en zeker bij je werkbank is het beste wat maar denkbaar is. Merk dit zelf ook als ik detailwerk te doen heb dat ik niet genoeg daglicht heb, moet dan extra lamplicht erbij zetten, ondanks het feit dat ik een raam vlakbij heb, en de deur wijd open staat. Jouw voordeel van een uitbreiding van je werkplaats, goed erover na denken, wat je zeker ook gedaan hebt.
In elk geval het wordt een mooie werkplek, en als ik het zo inschat ga je je oude werkbank gebruiken om er een nieuwe van te maken.
Ik heb een tijd contact gehad met Don Taylor, een Amerikaan die simpel een gat in de muur van zijn huis gemaakt heeft, en een corridoor naar zijn werkplaats heeft gemaakt, zodat hij vanuit zijn huis direct in zijn werkplaats kan komen, zoner buiten te hoeven komen.
Zelfs heeft hij er een klein keukentje voorzien van alle gemakken, zoals een koffiezet apparaat, TV, computer, en zelfs heeft hij er een bed staan. Misschien wat overdreven, maar deze jongen heeft geen vrouw meer in huis, die was het beu om hem telkens te zien verdwijnen in zijn werkplaats, en nam dus de benen. Gekke lui eigenlijk die Amerikanen.
Zo zie je maar dat het best leuk is om je hobby te hebben, maar je moet niet alles uit het oog verliezen.
Mocht ik eens in het hoge noorden komen, zou ik het best leuk vinden om je werkplaats paleis eens met eigen ogen te komen bewonderen.
Beste groeten. Ad