Volgens de NEN moeten alle niet mobiele installaties vast bedraad zijn als ik me niet vergis, dus voldoet dit niet.Ik vraag me af of je die schakelingen wel op een kabel mag zetten?
De oplossing staat er al. Gewoon alles afzonderlijk en vast bedraden met inbouw...Misschien helpt het @mroden meer als er iemand is die zegt hoe het wel moet.
Ik lees gevoel, gegis en afvragen maar geen enkele oplossing. Daar is niemand bij gebaat.
Hebben wij ook gedaan. Lampen zouden met schakelaar in de meterkast altijd spanningsloos gezet kunnen worden, de WCD's hadden dan altijd spanning.De oplossing staat er al. Gewoon alles afzonderlijk en vast bedraden met inbouw...
Het laatste wat ik er van wil zeggen is het volgende, electriciteit is prachtig, 1 vd grootste uitvindingen ever, maar kan ook zeer dodelijk zijn. Ieder jaar komen mensen om door electrocutie. Zowel in de prof. sfeer als in de hobby bob sfeer. Het is niet voor niets dat de profs iedere 2 jr. een NEN 3140 training krijgen. Mensen weet wat je doet, en als je dat niet weet, dan geef het uit handen. Laat het doen. Sommige fouten zijn niet vergevingsverzind.Niks gebruiken, maar gewoon volgens de regels aansluiten.
Als je even een stroomkringschema maakt zie je vanzelf hoe het moet worden aangesloten
Ton als je 1 van de drie stekker zou omdraaien hangt de fase direct aan de nul bij inschakelen.Ben ik nou dom of gebruik je gewoon maar 1 NUL in plaats van alle drie….? Kun je hooguit hebben dat er iets niet werkt ipv kortsluiting.
Beetje hobby-bob gebakje….. Bouw het in een kastje met aan de ene kant een contactstop (voeding) en de andere kant een CEE form of Perilex. Kit de stekkers in de Zigbee zodra ze goed zitten.
Hooguit de nul aan de nul. Afgaand zijn er geen ‘nullen’, alleen ‘fasen’.Ton als je 1 van de drie stekker zou omdraaien hangt de fase direct aan de nul bij inschakelen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar in tekening twee van de topicstart staat de situatie getekend waarbij 1 van de stekkers wordt omgedraaid. Dat ziet er voor mij uit als harde kortsluiting.Hooguit de nul aan de nul. Afgaand zijn er geen ‘nullen’, alleen ‘fasen’.
Zie tekening 2, maar dan met het rode draadje naar de Zigbees. Bovenste rode draadjes niet aansluiten!Misschien zie ik het verkeerd, maar in tekening twee van de topicstart staat de situatie getekend waarbij 1 van de stekkers wordt omgedraaid. Dat ziet er voor mij uit als harde kortsluiting.
Tja dan krijg je feitelijk de situatie gelijkend op tekening drie. ( Ts vergat daar idd de zigbee wcd wel op de nul aan te sluiten)Zie tekening 2, maar dan met het rode draadje naar de Zigbees. Bovenste rode draadjes niet aansluiten!
@Superkees@Zot van Hout, misschien moet je het topic nogmaals doorlezen, De topicstarter geeft in plaatje twee al weer wat er gebeurd als je een stekker omdraait. In een gesloten circuit achter de stekker, maakt het niet uit, maar in dit geval is het geen gesloten circuit, maar komen na de stekkers de nul-draden weer samen.
Hiervoor nu het idee om als basis een IP65 installatiekast met DIN rail op te hangen. Schneider Electric MINI KAEDRA 12 MOD IP65 (6 MOD VAN 18MM) - Elektro-Kopen.nlAls je het echt goed wilt doen haal je de stekkerschakelaars uit elkaar an bou je die in een ander kastje, dan heb je al dit soort ellende niet, je hebt 1 simpele kabel met een stekker als ingang en als uitgang je 5 polige kabel. geen verkeerd gedraaide stekkers of anders verkeerde mogelijkheden.