Je stelt een leuke en ook wel lastige vraag.
Qua merk heb ik veel gedore. Wat hazet en voor schroevendraaiers wiha. Mijn doppenset is van omega en gebruik ik al 20 jaar. Hij koste 120 gulden. Zelf ben ik kritisch op kopen van gereedschap, liever 1 keer goed dan 2 keer half. De doppenset kocht ik in een tijd toen ik me geen duurdere set kon veroorloven maar ben er nog steeds erg tevreden over.
Stahlwille en snapp-on kunnen me niet bekoren, sommigen dromen ervan.
Beta en Sonic gebruik ik zelf niet maar zijn ook prima (betaalbaar).
Zelf heb ik geen ervaring met setjes in een koffer, maar kijk hier eens naar:
Gedore 1041-002 PROFI-GEREEDSCHAPSASSORTIMENT in koffer, 100-delig professioneel assortiment voor alle branches praktijkgericht samengesteld sortiment, voor gebruik op locatie opgeborgen in een stabiele, slagvaste koffer van ABS-kunststof robuust frame van aluminium robuuste metgezel – overal...
www.toolmax.nl
Waar je over na kunt denken is wat je fijn vindt sleutelen. Ik ben opgegroeid met en gewend aan ring steek. Ring ring gebruik ik nooit maar het hangt wel aan mijn gereedschapbord. Een ratel heb je in verschillende maten van 1/4 tot 3/4 en zelfs groter. Ik vind t/m 13mm 1/4 vaak erg fijn. Bij veel benodigde kracht pak ik een grotere ratel. Ratels heb je met kleine vertanding en grover. Kortom, kijk wat je bevalt en wat niet. Voor huis tuin keuken zou ik fijne vertanding pakken, want minder moment/kracht nodig. Kijk ook even bij ring steek welke hoek van de ring tov het handvat je fijn vindt. 15 graden vind ik prettig werken bij weinig ruimte en vaak bij kleinere maten, dit idee:
Voor kracht zetten en diepliggende moeren vind ik de normale variant fijn:
Toen ik begon met sleutel waren er geen steek ratel varianten. Deze lijken me prettig maar bezit ik niet.