Tip!!! PARKSIDE, PERFORMANCE X20V

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Joris niet met de Performance maar wel met X20v decoupeer zaag van Parkside met deze machine zaag ik inmiddels een drietal jaar. Zijn voorganger de 18v uitvoering heb ik ook gehad 9 jaar! en toen brak de houder van de zagen af.
Heb nu de Performance uitvoering besteld en word vanaf 18 februari verstuurd. Eens zien of deze me ook zo goed gaat bevalen.
Hier 2 fotootjes van m'n decoupeer netjes in een systainer. Gebruik hem weliswaar niet dagelijks maar is een fijne machine helemaal met de 4 AH accu erin op foto met 2 AH accu

IMG_9489.jpeg

IMG_9490.jpeg

Groetnis,

Roeland
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Vind ik niet hoor!
Zo word de nieuwsgierigheid van de mede Forummer geprikkeld! :)

Groetnis,

Roeland
Een keer is dat leuk ,maar als alle topics straks als naam hebben iets van , Tip, Hout, Plank, Kast, gereedschap of Vraag wordt het lastig zoeken en selecteren wat wel en niet interessant is voor je..... succes met de zoekfunctie dan...
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Een keer is dat leuk ,maar als alle topics straks als naam hebben iets van , Tip, Hout, Plank, Kast, gereedschap of Vraag wordt het lastig zoeken en selecteren wat wel en niet interessant is voor je..... succes met de zoekfunctie dan...
Je voegt toch tags toe in mijn geval accu en accuboor
Misschien niet voldoende zal er nog Parkside en Performance aan toe voegen, als me dat lukt. :)
En ik pas de titel wel even aan!
Groetnis,

Roeland
 
  • Geweldig
Waarderingen: Scheppie

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
244
106
Noardeast-Fryslân
Heb nu de Performance uitvoering besteld en word vanaf 18 februari verstuurd. Eens zien of deze me ook zo goed gaat bevalen.
Er van uit gaande dat je hem inmiddels hebt: heb je er al ervaring mee opgedaan? En kun je ook wat zeggen over het verschil tussen deze en je vorige? Heb namelijk sinds kort de groene op 20V (net aangeschaft voordat de Performance versie uit kwam) en overweeg nu de Performance versie te kopen maar alleen als er zinvol verschil is.
Ik ben nieuwsgierig naar:
- hoe is de handling (groene heeft 'handvat' bovenop, performance houd je 'op de motor' vast). Wat ligt makkelijker in de hand en wat 'stuurt' het fijnst? - Deze vraag kan uiteraard ook door gebruikers van andere merken die met de 2 types hebben gewerkt worden beantwoordt :) .
- Hoe is het 'energieverbruik'? Met de 2A accu's die ik heb is de groene in no-time (half uurtje?) leeg.
- De performance heeft een hogere max. zaagsnelheid. Is dat ook merkbaar?
- Vanwege vooral werken met zacht hout nog niet gemerkt, maar is er ook verschil bij bv. zagen in hardhout en/of dikkere balken?
Zou natuurlijk helemaal prachtig zijn als je allemaal kunt beantwoorden ...
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Er van uit gaande dat je hem inmiddels hebt: heb je er al ervaring mee opgedaan? En kun je ook wat zeggen over het verschil tussen deze en je vorige? Heb namelijk sinds kort de groene op 20V (net aangeschaft voordat de Performance versie uit kwam) en overweeg nu de Performance versie te kopen maar alleen als er zinvol verschil is.
Ik ben nieuwsgierig naar:
- hoe is de handling (groene heeft 'handvat' bovenop, performance houd je 'op de motor' vast). Wat ligt makkelijker in de hand en wat 'stuurt' het fijnst? - Deze vraag kan uiteraard ook door gebruikers van andere merken die met de 2 types hebben gewerkt worden beantwoordt :) .
- Hoe is het 'energieverbruik'? Met de 2A accu's die ik heb is de groene in no-time (half uurtje?) leeg.
- De performance heeft een hogere max. zaagsnelheid. Is dat ook merkbaar?
- Vanwege vooral werken met zacht hout nog niet gemerkt, maar is er ook verschil bij bv. zagen in hardhout en/of dikkere balken?
Zou natuurlijk helemaal prachtig zijn als je allemaal kunt beantwoorden ...
Zeker Hans, de machine kwam zelfs vroeger binnen als gedacht!
De machine is echt super! ik heb ook de normale 20v maar die valt echt in het niet bij deze machine die brushless is en daardoor een stuk zuiniger met de accu omgaat.
Ik heb een korte review geplaatst in de rubriek elektrische gereedschap.
Welke ik binnenkort nog wat ga aanvullen met gebruiks ervaring(als ik het niet vergeet :))


Groetnis,,

Roeland
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
244
106
Noardeast-Fryslân
Zeker Hans, de machine kwam zelfs vroeger binnen als gedacht!
De machine is echt super! ik heb ook de normale 20v maar die valt echt in het niet bij deze machine die brushless is en daardoor een stuk zuiniger met de accu omgaat.
Ik heb een korte review geplaatst in de rubriek elektrische gereedschap.
Welke ik binnenkort nog wat ga aanvullen met gebruiks ervaring(als ik het niet vergeet :))

Heb je ervaring net gelezen. Zeker die automatische stand lijkt mij erg handig. Nu nog wachten tot hij weer te koop is :) .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.