Tip!!! PARKSIDE, PERFORMANCE X20V

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ook met deze temperatuur? Daar lees ik in de reviews iets over.
Terechte vraag. Ik was afgelopen weekend en nu ook dit weekend aan het buiten klussen ((heerlijk met dit weer 🙂 ) en mijn Makita’s lagen daarbij doorlopend in de sneeuw en het bleef doorgaan zonder protest. Ik vroeg mij toevallig ook af of de budget merken vergelijkbaar zouden presteren.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Ook met deze temperatuur? Daar lees ik in de reviews iets over.
Daar kan ik wel iets over zeggen. Ik heb deze machine en hij staat los onder m'n werkbank in de schuur. De schuur is niet geïsoleerd en het is daar koud! Het plaatmateriaal wat ik daar heb liggen heeft op dit moment een temperatuur van -3 graden en de waterleiding van de wc was bevroren.
De accu schroefmachine doet het nog prima en geeft aan nog steeds de maximale accuspanning te hebben.

Ik heb het net gemeten en getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Alle accu's presteren minder wat door de kou. Die van je auto, elektrische fiets, accuboormachine, etc. Verschil tussen budget en dure merken hoef je wat dat betreft niet echt te verwachten: tegenwoordig worden bijna overal Lithium accu's gebruikt, met allemaal vergelijkbare specificaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Nu niet inderdaad. Maar ze komen vaak genoeg voorbij. Zowel los als met lader. Ik zit er zelf ook nog op te wachten.
Nu zijn ze er weer hoor. Maar alleen de kleine versie.
Ik had ze laatst voor iemand anders nodig. Kon er niet aan komen.
Contact met Lidl gehad. Inderdaad tijdelijk niet bij hun leverbaar, maar wel bij Kompernass!
Zie hieronder de mail:
Bedankt voor uw bericht. De accu is bij ons helaas helemaal uitverkocht. Bij onze servicepartner zijn ze wel nog beschikbaar. Dit is de link naar onze servicepartner kompernass:
De 4 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Accupack
De 3 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Accupack
De 2 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Akkupack zu X20V Team Serie PAP 20 A1 2Ah
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Inderdaad!!

Je hebt de 2 AH accu en de 4 AH accu. Zijn op regelmatige basis verkrijgbaar in de shop en 2 weken terug ook in de stenen winkel helaas liggen er nu alleen de 12 volt 2AH accu nog (enkele stuks)

Groetnis,

Roeland
 

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
Ook met deze temperatuur? Daar lees ik in de reviews iets over.
Hier heb ik toevallig ervaring mee, hij doet het niet bij een werkplaats die onverwarmd -1 kan worden in deze temperaturen. Wat helpt is om hem in de snel lader te zetten en wachten tot hij is opgeladen weer. Soms duurt dit drie keer.

Maar zoals TS ben ik erg tevreden over de kracht en het gevoel van de machine. Zeker als ik dit vergelijk met de instap modellen van Makita.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Nou de festool accu’s hebben geen zin met dit soort temperaturen zelf opladen lukt dan niet en geef ze eens ongelijk hahah
Ze liggen nu allemaal lekker binnen te wachten op mooi weer
De makitaas gaan gewoon door
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb met de kou de werkplaats weinig gezien omdat het simpelweg niet te verwarmen is nou (met electra). Maar die paar keer dat ik de Parksides aanraakten werkten ze prima en ik heb simpelweg nog geen seconde te klagen gehad over dat spul sinds ik het kocht.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Nu zijn ze er weer hoor. Maar alleen de kleine versie.
Ik had ze laatst voor iemand anders nodig. Kon er niet aan komen.
Contact met Lidl gehad. Inderdaad tijdelijk niet bij hun leverbaar, maar wel bij Kompernass!
Zie hieronder de mail:
Bedankt voor uw bericht. De accu is bij ons helaas helemaal uitverkocht. Bij onze servicepartner zijn ze wel nog beschikbaar. Dit is de link naar onze servicepartner kompernass:
De 4 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Accupack
De 3 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Accupack
De 2 Ah accu is te bestellen via de site van Kompernass: ---> Akkupack zu X20V Team Serie PAP 20 A1 2Ah
Vreemd dat ze ze niet in eigen shop hebben! Maar is misschien gewoon een goed bewaard geheim.
In de documentatie staat dat je ze niet mag opladen onder de 10°. Maar vind het wel vreemd dat sommige accu's niet werken als ze te koud zijn. Had ik nooit gehoord. Mijn Makita's hebben er in ieder geval geen last van.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
@leroy
Welke serie accu's gebruik jij dan? Ik heb deze week veel buitenwerk gedaan (heb veel Festool accu's 18v 5,2ah), was geen enkel probleem behalve dat ze wat minder lang meegaan per lading. Vergeet ze in Zweden ook geregeld mee naar binnen te nemen, liggen ze een nacht bij -18, werken dan ook gewoon. Festool meldt zelf in de handleiding tevens: "De ideale opslagtemperatuur voor de accu's bedraagt -20 °C tot 35 °C"

Veel laders verwarmen de accu voor (Metabo, Festool en Makita in ieder geval. De lader van Lidl is zo klein dat ik niet geloof dat ze deze functie hebben. Overigens kan je ze gewoon laden en gebruiken onder nul is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Nou heb ik een verwarmde werkplaats waar de temperatuur niet onder de 10 graden komt en met dit weer buiten klussen doe ik al jaren niet meer. Daar kunnen mijn botten niet meer zo goed tegen!
Dus over het wel of niet werken van de machine onder koude omstandigeheden kan ik niets zinnigs zeggen.
Maar wel over de lidl acculaders er zijn drie soorten laders voor de Xv20 namelijk de 2 ah uur lader voor de 2 AH accu's je kunt de 3 en 4 AH accu's hier ook wel mee laden maar dat duurt wat langer. Dan de 4 ah lader voor de 4 AH accu's. En als laatste de dubbele computer gestuurde snellader (met koelvin aan boord) twee accu's gelijkertijd laden geschikt voor de 2 en de 3 en de 4 AH accu's
Laadtijd van de 2 ah accu op deze lader bedraagt 30 minuten tegenover 60 minuten op de gewone lader. Hier de specs.
BF44D97D-472E-4785-9326-7A48D0E9F925.png
Groetnis,

Roeland
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
en nieuw accu decoupeer zaag performance.

Heeft een van jullie hier misschien al ervaring mee?
Ik ben in overweging om een accu decoupeerzaag te gaan kopen, gezien mijn overige accu machines van Makita zijn zou dat een logische keuze zijn, maar gezien het prijsverschil en het feit dat de decoupeerzaag weinig gebruikt wordt....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.