Tip: Nieuwe vijlen op marktplaats

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
Mooie set. Zijn dat die handvatten van Hornbach die eerder gelinkt werden? Ik heb een paar vijlen van verschillende grootte, en vroeg me af of die allemaal wel zouden passen.
Ja dat zijn ze. Ik heb wel de gaten groter moeten boren. Dom rammen was optie 1 maar toen is er een gesneuveld. Maar ze zijn 1,05 per stuk. 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Die marktplaats verkoper vraagt zich waarschijnlijk nog steeds af hoe hij in hemelsnaam zo snel van al die vijlen is afgekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Ik had hem al gewaarschuwd dat ik z'n advertentie op een forum had gezet. Daarna kreeg ik een reactie dat het direct al storm liep en hij het amper bij kon houden! En nu ik dit topic zo lees geloof ik dat gemakkelijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mark20v

Nabbles

Nieuw lid
17 jun 2021
11
0
Sittard
Bedankt voor de marktplaats tip! Hier zijn ze inmiddels ook onderweg. Welke maat van de Hornbach handvaten hebben jullie genomen? En hebben jullie nog tips om de handvaten te bevestigen zonder het gebruik van een brander? Heb in het verleden getrapte gaten geboord, maar dat heeft niet lang stand gehouden...
 

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Bedankt voor de marktplaats tip! Hier zijn ze inmiddels ook onderweg. Welke maat van de Hornbach handvaten hebben jullie genomen? En hebben jullie nog tips om de handvaten te bevestigen zonder het gebruik van een brander? Heb in het verleden getrapte gaten geboord, maar dat heeft niet lang stand gehouden...
Heb alle beschikbare maten meegenomen. Heb ze niet verhit maar met een beetje PU-lijm goed aangetikt. Hoop dat ze vast blijven zitten. Zo niet, dan maak er een weerhaakje aan met ijzerzaag. Een beetje inzagen en openbuigen waardoor het opengebogen deel weerstand biedt bij het naar buitenglijden.
 

Nabbles

Nieuw lid
17 jun 2021
11
0
Sittard
Iemand nog een goed/praktisch idee hoe je zo'n set vijlen netjes opbergt of aan een wand hangt?
Ik heb mijn beitels op dit moment opgehangen met een magneetstrip die is bedoeld voor keukenmessen. Deze zou je ook kunnen inleggen in een mooi stuk hout. Een gleuf ingefreesd in een stuk hout dat is bevestigd aan een wandbord is ook een optie.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Je boort een getrapt gat in je handvat, maar kleiner dan de arend van de vijl die je wil monteren. Dan zet je de fakkel op de arend totdat hij mooi rood is. Dan steek je hem in het handvat. Je stopt iets voor je op de gewenste diepte bent. Dan haal je de vijl er weer uit, koelt hem af in water en steekt hem weer het zelfde in het gat als dat je hem er uit hebt gehaald. Even op zijn kop vastkloppen op je werkbank en vast voor het leven.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Je boort een getrapt gat in je handvat, maar kleiner dan de arend van de vijl die je wil monteren. Dan zet je de fakkel op de arend totdat hij mooi rood is. Dan steek je hem in het handvat. Je stopt iets voor je op de gewenste diepte bent. Dan haal je de vijl er weer uit, koelt hem af in water en steekt hem weer het zelfde in het gat als dat je hem er uit hebt gehaald. Even op zijn kop vastkloppen op je werkbank en vast voor het leven.
En hoe doe je dat in een kunststof handvat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.