Denk dat imago een groter probleem is dan salaris. Geld is niet zaligmakend. Met de gedachte dat ik tot mijn 68ste door moet werken heb ik besloten om vier dagen te gaan werken, uiteraard tegen inlevering van 20% salaris. Mijn vrouw legt gelukkig de andere helft van ons inkomen bij, ook de reden om het te doen.
Ben de 40 net voorbij, maar heb al een kwaadaardige tumor gehad. Geld wordt dan ineens erg relatief. Hou nog steeds van mooie spullen, maar iets meer geduld en sparen is iets waar we allemaal mee zijn opgegroeid, ik wel althans. Heb ook een werkgever waar cursussen en scholing geen probleem is, waardoor je jezelf kunt blijven ontwikkelen. Wij zitten op een ontwikkelingsafdeling, en er is veel overleg en kennisuitwisseling tussen collega's, en dat is absolute meerwaarde.
In de houtbewerking, maar ook in de bouw, de garage waar je auto in onderhoud is tot aan de cv monteur, je kunt van de oude rotten leren, maar met externe scholing blijf je beter op de hoogte van nieuwe materialen en ontwikkelingen, dat is absoluut nodig.
Als het bedrijfsleven hier actiever in zou zijn krijg je vanzelf weer mensen die geïnteresseerd zijn.