(Te koop) 3D geprinte bithouders

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Al een update omtrent de verbeterde variant?

Yes, die is er. Gisteren de eerste twee gemaakt, magneten bevestigd en wat getest. Deze stuur ik vandaag naar @jpandriesse .

Heb ff een aparte drive link gemaakt, die andere staat al helemaal vol. Tijd om het eens overzichtelijk te maken denk ik..


Bitjes blijven ook goed zitten als je tegen de zijkant 'slaat' / tikt, en met flink schudden en bewegen. Omdat ze iets ruimer in de houder zitten, blijven de wanden steviger bij veel gebruik. De magneten houden ze goed op hun plaats, en zorgen ervoor dat je onderop ook nog een lange bit kunt bevestigen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Op een hitachi slagschroevedraaier gezet. De schuine kant heb ik er afgeveild, en het schroefgat iets opgeboord. Werkt uitstekend! De tweede ga ik cadeau doen. Dat wordt weer een ander merk schroeftol :)
IMG_20200630_075241.jpg
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Universeel.JPG
In de map van Makita v2 heb ik deze toegevoegd. Vanwege de vlakke kant is deze Universeel te gebruiken. Zelfde als de v2 van makita, maar dan met een vlakke achterkant eraan vast. Mijn designskills zijn nog niet het beste, maar het werkt wel.
 

Timberframe

Actieve deelnemer
3 dec 2013
86
4
Soesterberg
Is deze 2.0 versie met magneten ook in het blauw te krijgen? Vindt ik netter bij de Makita passen..... als dat zo is zou ik graag 2 stuks bestellen die ik aan de linkerkant van de machine kan bevestigen.
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Top. Ik stuur zo een tikkie. Moet nog even wachten tot mijn nieuwe magneetjes binnen zijn.

Is er ook behoefte aan freesmallen? Of andere verzoekers? Ben nu bezig met een eigen ontwerp freesmal voor dovetail 1:8, maar andere mallen moet ook kunnen.
 

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Ik heb van de week een rechte versie ontvangen. Deze past perfect op mijn Festool. ben er erg blij mee. Bedankt!

IMG_0757.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_0758.JPG
    IMG_0758.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 15
  • IMG_0759.JPG
    IMG_0759.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 14

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik heb van de week een rechte versie ontvangen. Deze past perfect op mijn Festool. ben er erg blij mee. Bedankt!

Bekijk bijlage 88992
Die nieuwe TID heeft toch 2 mooie sleuven weerszijde van de accu voor het opbergen van bitjes?
Net zoals de C18 en CXS werken die gewoon erg prettig omdat je de bitjes gewoon door kunt schuiven.
Waarom heb dan nog een aparte bithouder nodig?
 

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Noodzakelijk is het natuurlijk niet. Maar ik vind het zo prettiger omdat ik beter kan zien welke maat torx ik pak (of even met de schroef op de kop kan meten :) ). Ook heb ik soms moeite een bit uit de sleuf te peuteren,

Ik ga dit gewoon een tijdje proberen en als het me teveel in de weg zit kan hij er altijd weer af.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Leuk, heb de bithouder ontwerpen ook maar gedownload :) eens kijken wanneer ik ze ga afdrukken.

Print je het trouwens in PLA of ABS?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.