(Te koop) 3D geprinte bithouders

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Die verdikking biedt ruimte voor 2 langere bits.
met 'verdikking' veronderstel ik dat je op de magneet doelt
die gaat er af
Voor de DeWalt zal ik de maten nog even checken met jouw metingen, thanks daarvoor! Er zit al een schroefgat in + twee haakjes die daar boven het schroefgat komen. Zie ook de andere foto's, er staan drie van het DeWalt ontwerp op.
heb de 3 foto's bekeken & de haakjes zien staan
het nut daarvan is me niet duidelijk, maar als ze niet in de weg staan van het vlak van 10 x 45 mm, dan mogen ze blijven
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Zou je een versie kunnen maken die vlak is, en symmetrisch? Dan is die voor veel merken te gebruiken, en maakt het niet uit of het links of rechts zit.

Ik heb interesse in 2 stuks.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Vandaag ontvangen, dank voor de snelle service en ze zien er keurig uit!

Ik heb bemerkt dat het wel uitmaakt welk type Makita je hebt. Ik heb 2 slagschroevendraaiers, een dtd en een btd. Bij die tweede past het mooi, bij de eerste wat minder omdat het randje wat verder doorloopt.

Ook zie ik, maar dat is m’n eigen schuld, dat ik beter de linker versie had kunnen kiezen. Ik wil ze gebruiken icm bithouder, maar nu zit het geheel in de weg van m’n hand. Als ik met links vastpak is dat probleem er niet (maar heb ik een ander probleem 😛).
Dus wel aan ieder de tip om daar over na te denken.
 

Bijlagen

  • 42B2F579-36FF-4DB7-AAAD-6A5817E67FF6.jpeg
    42B2F579-36FF-4DB7-AAAD-6A5817E67FF6.jpeg
    108,2 KB · Weergaven: 65
  • 1ED140B3-E2CA-417E-8141-3706FADD4FB8.jpeg
    1ED140B3-E2CA-417E-8141-3706FADD4FB8.jpeg
    78,7 KB · Weergaven: 65
  • 2042177A-D80B-42D8-AA9C-F60280B01CC1.jpeg
    2042177A-D80B-42D8-AA9C-F60280B01CC1.jpeg
    74,9 KB · Weergaven: 63

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Vandaag ontvangen, dank voor de snelle service en ze zien er keurig uit!

Ik heb bemerkt dat het wel uitmaakt welk type Makita je hebt. Ik heb 2 slagschroevendraaiers, een dtd en een btd. Bij die tweede past het mooi, bij de eerste wat minder omdat het randje wat verder doorloopt.

Ook zie ik, maar dat is m’n eigen schuld, dat ik beter de linker versie had kunnen kiezen. Ik wil ze gebruiken icm bithouder, maar nu zit het geheel in de weg van m’n hand. Als ik met links vastpak is dat probleem er niet (maar heb ik een ander probleem 😛).
Dus wel aan ieder de tip om daar over na te denken.

Thanks voor de review, en mooi dat je er blij mee bent! Je bent de eerste die lange bithouders gebruikt, dus ook de eerste die daar tegenaan loopt haha. Wat betreft de pasvorm, helaas is dat randje niet overal gelijk.. het is plastic, dus misschien kun je er een klein stukje uit schuren / vijlen.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, dus je kunt altijd nog een linker versie bestellen ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Hoi Knikker......

Welke versie moet ik hebben voor de Milwaukee in je drive?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Je bent de eerste die lange bithouders gebruikt, dus ook de eerste die daar tegenaan loopt haha.

Misschien dat het met een korte bithouder en wat meer voorin plaatsen beter gaat, kan ik nog wel eens proberen.
Waarom ik wissel met bithouder en al is omdat dat makkelijker/sneller is, zeker omdat die bits 9/10 keer hartstikke vast zitten in de bithouders, waarschijnlijk door dat constante geklapper waar ze mee te maken hebben.
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
met 'verdikking' veronderstel ik dat je op de magneet doelt
die gaat er af

heb de 3 foto's bekeken & de haakjes zien staan
het nut daarvan is me niet duidelijk, maar als ze niet in de weg staan van het vlak van 10 x 45 mm, dan mogen ze blijven

Met de verdikking bedoel ik die verdikking op de bithouder, waar jij in je eerste reactie naar refereert. Die twee haakjes vallen in de twee gleufjes boven het schroefgat en zorgen voor extra stevigheid etc.

Hoi Knikker......

Welke versie moet ik hebben voor de Milwaukee in je drive?

Ik heb de foto hernoemd naar Milwaukee. De bithouder volgt de vorm van dat stukje wat uitsteekt, waar de clip op zit. Heb nog ff een foto toegevoegd!
Misschien dat het met een korte bithouder en wat meer voorin plaatsen beter gaat, kan ik nog wel eens proberen.
Waarom ik wissel met bithouder en al is omdat dat makkelijker/sneller is, zeker omdat die bits 9/10 keer hartstikke vast zitten in de bithouders, waarschijnlijk door dat constante geklapper waar ze mee te maken hebben.

Dat klinkt vrij logisch inderdaad, heb ik ook wel eens last van. Ergernisje ;)


Ik ben nog bezig met het ontwerp voor een vlakke/universele bithouder. Weekje vrij is voorbij, dus komt nu even naast een drukke baan. Hou jullie op de hoogte!
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Wat goed gemaakt! Ik wil er wel 6 voor makita, kleur bij voorkeur zwart. Is de riemclip daarna nog te monteren?
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
@Marijn , weet je het al?

Ik ben nu bezig met een verbeterde versie van de makita bithouder. Deze zijn misschien wat geschikter voor intensief gebruik. Zal donderdag wat foto's plaatsen. Belangrijkste wijzigingen:

- Er passen 5 in plaats van zes bitjes in
- Onderop worden magneetjes geplaatst, zodat de bitjes beter blijven zitten
- De tussenwandjes zijn dikker, zodat ze sterker zijn.
- Onderop de bithouder kun je nog een lang bitje oid plaatsen, vanwege de magneten.

Ze zijn ietsje duurder, uiteraard voornamelijk vanwege de magneten. Prijs wordt waarschijnlijk 8 euro. Update volgt zodra ik goede foto's heb, ben aan het wachten op de magneten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Is dit een eigen ontwerp geweest of een thingiverse die je verkoopt?

In ieder geval in Cura kan je hem makkelijk spiegelen om voor een links/rechts variant te gaan.
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Ben begonnen met testen via dat thingiverse ontwerp. Vervolgens een aantal kleine aanpassingen met OpenSCAD / Fusion 360. Ook ivm het testen op eigen Makita etc.

Offtopic
@rjmulder : Ik zag je website staan in je signature. Geeft een certificaatfout, het certificaat is eind december '19 verlopen. Misschien handig om ff naar te kijken! Beveiligingscertificaat is kostenloos te krijgen via www.letsencrypt.org
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.