Nee hoor, dat is Engels, Daar zie ik genoeg van En hoorde hier niet thuis.
Maar een breadboard is een reikeinde - en niet anders om - dat klopt.
het werd hier oorspronkelijk als 'reike i nde' geschrevenNee hoor, dat is Engels, Daar zie ik genoeg van En hoorde hier niet thuis.
Vielen Dank.De officiële Nederlandse term ken ik ook niet. Voor mij is dit altijd een Hirnleiste geweest. Maar ik ben het met @mathieu eens dat een breadboard schotelen slechts minimaal zal tegengaan. Dat is waarom ik eerder aangaf voor een schuivende zwaluwstaart (Gratleiste) te kiezen. Die worden immers precies voor dit doeleinde vaker toegepast.
Je lijmt het alleen in het midden,zodat het naar de zijkanten kan werken.En als het niet kan werken als het tegen gehouden wordt dan scheurt het wel.
Rek het niet dan scheurt het wel.............
Je kunt ook zeggen een par klosjes onderaan het blad geschroefd passende in een sleuf in de regel schotelen ook niet gaat verhinderen maar toch doet ze het wel.Een reikeinde (of hoe je de plank dwars op de nerf ook noemen wil) gaat schotelen ook niet verhinderen. Die gaat vrolijk mee krom trekken. Hout wat wil werken, zal werken.
bladwervels ?Je kunt ook zeggen een par klosjes onderaan het blad geschroefd passende in een sleuf in de regel