Tafelblad met chevron-patroon

Johanderowan

Nieuw lid
26 jun 2013
15
0
Die handleiding heb ik hier nu naast me op mijn bureau liggen :) En inderdaad denk ik dat de strijkijzer/houtlijm methode het makkelijkste is. Voordat ik aan de tafel ga werken ga ik eerst eens oefenen met wat kleinere stukje om de naden netjes te krijgen. Eerst een paar banen naast elkaar, dan een patroontje, dan een windroos, etc. Als dat lukt, dan begin ik aan het grote werk.
 

Jan de Vos

Nieuw lid
21 aug 2012
9
0
ik zou je beslist adviseren om beenderlijm te gebruiken, zeker gezien het oppervlak. Het resultaat is het mooist. Je kunt dit stukje voor stukje doen, en je kunt blijven corrigeren gezien de eiegnschappen van de lijm. Na afwerking is het oppervlak mooi hard en strak. Het is een techniek die je goed zelf kan aanleren. er zijn genoeg demo videos te vinden die goed laten zien hoe het werkt. Je moet wel boven en onderkant doen ivm kromtrekken. Eerst even oefenen op een proefplank. Ik heb het zelf ook voor het eerst gedaan op een groot oppervlak. Lijmresten verwijderen is eindeloos krabben en schuren, maar de lijm laat uiteindelijk geen sporen na. Dit risico loop je wel met witte houtlijm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.