Tafel van Nakashima (of Maloof) namaken

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.850
831
Antwerpen
ik overweeg om een ronde tafel van Nakashima (en als alternatief Maloof) te maken maar zou het fijn vinden om een maattekening of schets van de poten te hebben. Heeft iemand enig idee of dit te vinden is op www ?
Unknown.jpeg

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.850
831
Antwerpen
we gaan er aan beginnen, hout besteld bij Rick, bovenblad verlijmt Rick ook (ik heb zelf te weinig klemmen en plaats voor zoiets) en de testen voor de verbinding waren ook positief (met de Shaper 😉)

• Leuk
Waarderingen: Henk H

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.850
831
Antwerpen
het zijn 8 doorgaande 'gewone' pen-gat verbindingen in balkjes van 50x70mm. Zien of ik morgen een foto kan toevoegen (oefen met grenen). Met de testen van vandaag wou ik zien of er niet te veel beweging in de verbinding zou zitten anders moest ik op een dubbele pen overstappen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.859
2.474
Klein-Brabant, Vlaanderen
het zijn 8 doorgaande 'gewone' pen-gat verbindingen in balkjes van 50x70mm. Zien of ik morgen een foto kan toevoegen (oefen met grenen). Met de testen van vandaag wou ik zien of er niet te veel beweging in de verbinding zou zitten anders moest ik op een dubbele pen overstappen.
mooi !
wist ni dat je met de sjaper zo diep kon gaan
je maakt dus zowel de pen als het gat met de sjaper ?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.850
831
Antwerpen
met mijn nieuwe ruimer van Woodpecker kan ik tot 25mm diep gaan. Door het werkstuk 180gr te draaien en dankzij de nauwkeurigheid vd Shaper komt alles perfect overeen

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.