Wauw, wat een hoop reacties!
Audio en HiFi maakt altijd een hoop los.
Mmm, dat draaien van die ronde hoeken zou ik niet met schroeven in de vier kwarten gedaan hebben, maar door de balkjes met (dun) papier ertussen aan elkaar te lijmen. Je loopt niet het risico dat je per ongeluk toch de schroeven onder je beitel krijgt, en het werkstuk is stabieler - hier heb je vier balkjes die in het midden niet verbonden zijn, en dus kunnen gaan resoneren, of meebewegen als ze door de beitel naar buiten getrokken worden.
Je hebt gelijk, het was niet zo een succes. Ik had nog wel met lijm geprobeerd, maar ik had een spuitbus met lijm genomen. En dat bleef niet goed plakken.
De volgende keer ga ik het met gewone witte houtlijm en papier proberen.
Twee van de hoeken zijn echt te klein om er tegenaan te plakken. Hiervoor ga ik nieuwe maken. Maar dan op de mijn vertrouwde manier:
Meer kanalen is niet altijd beter. Mijn oude Harman Kardon set is de deur weer uit gegaan, en er staat hier ook een stereo set te spelen. Die Onkyo is trouwens een beste jongen, daar kun je wel een feestje mee bouwen.
Grappig dat je de oude speakers gebruikt om gelijk wat technieken te leren, menig ander zou ze bij de kraak hebben gegooid.
De speaker discussie herken ik, alleen niet bij mij thuis. Mijn vriendin speelt piano(die ook een flinke plek in neemt), en vind goed geluid ook belangrijk. Mijn broer voert al jaren strijd met zijn vrouw, maar zijn zuilen gaan niet weg. Een collega van mij heeft een keer zitten opteren voor een "Stichting die opkomt voor de rechten van de man"
Misschien moeten we daar maar lid van worden
Er zijn wel versterkers met 5.1 die een mooi stereo geluid produceren (mijn zwager heeft er een), maar dan wel met aparte speakers (hij heeft er twee zuilen van Elax aan hangen). Die setjes incl. speakers vind ik niet zo best.
Maar wat mij vooral tegenstaat is het digitale gedeelte. Er zijn nu recievers met Spotify, USB, Netwerkaansluiting en heel veel HDMI ingangen. Maar wat als Spotify ineens een ander format gebruikt. Of als je het MP3 zat ben en iets beters wil. Dan zit je met een versterker waar de helft niet meer van werkt.
Daarom heb ik voor deze Onkyo gekozen. Hier zitten alleen analoge ingangen op. Al het digitale zal ik extern moeten omzetten.
Maar dat kan mooi metde pc, of DAC's of een Raspberry pi.
En ik denk dat bij een versterker met alleen analoge ingangen, de ontwerpers meer aandacht aan het versterken hebben gegeven. De voeding die er in zit hoeft sowieso alleen de versterker te voeden en geen extra chip's.
Had Al Bundy niet al zo'n stichting opgericht?
wiki/NO_MA'AM
Dat klopt, ik heb een Chinees en speelt na 10 jaar nog steeds perfekt en voor de prijs hoef je het niet te laten (als je tenminste iets voor hifi over hebt)
Deze kocht ik onbeluisterd (voor het eerst in m'n leven) de recensies waren zo lovend dat ik voor die (ik meen) 580 euro de gok heb gewaagd en ik kan niet anders zeggen dan dat het super klinkt.
http://www.positive-feedback.com/Issue24/dared_mp5.htm
Zo! Mooi ding! Alleen dat aan en uit knopje, dat had eigenlijk een ouderwetse tuimelschakelaar moeten zijn.
HiFi is wel erg interresant, maar voor mij toch een brug te ver. Misschien als deze reparatie lukt, dat ik ook door dat virus gegrepen wordt?