Smarthome basics

de-hout-amateur

Actieve deelnemer
24 mei 2024
39
13
Het hoge noorden
@O Peatey Het is vooral belangrijk dat het desbetreffende slot via bijv. HomeAssistant is te koppelen (bij voorkeur lokaal i.p.v. cloud. En dan vooral of het stuk "ontgrendelen" toegankelijk is voor een systeem zoals HomeAssistant. Als dat het geval is dan is het relatief makkelijk te realiseren.
Mijn waterkoker kan (weet niet waarom je het zou willen) op HomeAssistant maar daar hebben ze de optie om de waterkoker aan te zetten uitgezet (ook begrijpelijk gezien veiligheid). Mocht je hulp nodig hebben, laat het gerust weten, ga ik het voor je uitzoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.904
2.192
Klein-Brabant, Vlaanderen
Daar heb ik ook even aan gedacht maar dat werkt niet met een 3 puntssluiting. Plus dat je dan zelf aan de bak moet de aansturing daarvan te regelen.
mocht je op het onderstaande doelen
dat plaatsen is een fluitje van een cent
zonder elektromagneet lukt het niet
verder gewoon de 12 V batterij op een schakelaar aansluiten
mogelijks lukt het ook met een aansluiting op rf
zo ver reikt mijn kennis niet

1728889552253.png
 
  • Leuk
Waarderingen: de-hout-amateur

de-hout-amateur

Actieve deelnemer
24 mei 2024
39
13
Het hoge noorden
mocht je op het onderstaande doelen
dat plaatsen is een fluitje van een cent
zonder elektromagneet lukt het niet
verder gewoon de 12 V batterij op een schakelaar aansluiten
mogelijks lukt het ook met een aansluiting op rf
zo ver reikt mijn kennis niet

Bekijk bijlage 148893
Misschien in combinatie met zoiets als dit
Dan kan je het nog mooi wegwerken in een inbouwdoos.
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
137
83
Kapellen (Antwerpen)
hierbij grijpt de dagschoot inderdaad achter een klepje in het kozijn, dat met een elektromagneet weggetrokken wordt
Dagschoot - dat was inderdaad de term.
Wij gebruiken die oplossing ook gekoppeld aan de smart home toepassing en dat werkt bijzonder goed. Als ik echt een nadeel moet zoeken, is het dat de uitsparing in het deurkader niet luchtdicht is en in onze quasi-passiefwoning in de winter op die plaats dus koud aanvoelt.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.197
942
Omgeving Leiden
Hier een voorbeeld exemplaar, dan is het wat duidelijker wat wordt bedoeld.
Het installeren van een slotopener zoals de Nuki lijkt me nogal wat werk. Bovendien heb je ook een cilinder nodig waarbij het mogelijk is is van buiten het slot te openen als er binnen een sleutel ( voor de automatische deuropener) in de cilinder zit.

De elektrische deuropener hieronder wordt vast bedraad, lijkt mij wat eenvoudiger, maar het moet natuurlijk wel in je deurpost kunnen.
In eerste instantie zou je op een voor je vrouw makkelijk bereikbare plek een schakelaar kunnen maken.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: de-hout-amateur

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.296
156
Enkhuizen
Bedankt voor alle suggesties en tips tot nu toe.
De ergotherapeute van mijn vrouw had tegen haar gezegd dat eea wellicht door de WMO vergoed zou kunnen worden. Vanochtend contact gehad. Er gaat een dame op huisbezoek komen voor een keukentafelgesprek.
We gaan het zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: RDR2950

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.