De laatste handelingen werden gedaan aan de smaleys, namelijk definitief vergaren.
Dit was een zeer nauwkeurig werkje want het grootste gedeelte is samen gelijmd met secondelijm.
Het woord zegt het zelf, je hebt maar een paar seconden de tijd om het samen te steken.
Eigenlijk was het een beetje toverwerk.
Om de speling correct te bepalen tussen de twee over elkaar schuivende werden er een paar vlootjes op elkaar gelijmd met secondelijm.
Erop leggen = direct vast.

Op de plaats waar de vlootjes moeten komen werd er wat van de afwerkingslaag weg geschraapt om een goede hechting te hebben met de secondelijm.
Hier dus weer erop leggen= vast.
Het M3 asje werd gebruikt om correct te leggen.
het M3 asje werd direct weer uitgehaald om het bovenste deel er nog te kunnen overschuiven




Aangezien dat het zo snel moest gaan met secondelijm, heb ik rap drogende structanlijm genomen om de M3 asjes in te lijmen aan de onderste halve bol.
De structanlijm werd enkel in het gaatje gedaan van de onderste halve bol met een tandenstokertje om vervolgens de bovenste halve bol te monteren.
De uitdaging hiervan was dat beide delen niet aan elkaar kleefden.


Een vlootje aan de buitenkant aanbrengen om daarna een een sierdop/moer met wat secondelijm eraan op te draaien.
Zo zit alles perfect vast om te scharnieren.



Dit was een zeer nauwkeurig werkje want het grootste gedeelte is samen gelijmd met secondelijm.
Het woord zegt het zelf, je hebt maar een paar seconden de tijd om het samen te steken.
Eigenlijk was het een beetje toverwerk.
Om de speling correct te bepalen tussen de twee over elkaar schuivende werden er een paar vlootjes op elkaar gelijmd met secondelijm.
Erop leggen = direct vast.

Op de plaats waar de vlootjes moeten komen werd er wat van de afwerkingslaag weg geschraapt om een goede hechting te hebben met de secondelijm.
Hier dus weer erop leggen= vast.
Het M3 asje werd gebruikt om correct te leggen.
het M3 asje werd direct weer uitgehaald om het bovenste deel er nog te kunnen overschuiven




Aangezien dat het zo snel moest gaan met secondelijm, heb ik rap drogende structanlijm genomen om de M3 asjes in te lijmen aan de onderste halve bol.
De structanlijm werd enkel in het gaatje gedaan van de onderste halve bol met een tandenstokertje om vervolgens de bovenste halve bol te monteren.
De uitdaging hiervan was dat beide delen niet aan elkaar kleefden.


Een vlootje aan de buitenkant aanbrengen om daarna een een sierdop/moer met wat secondelijm eraan op te draaien.
Zo zit alles perfect vast om te scharnieren.


