Intussen heb ik niet stil gezeten, maar wegens omstandigheden ook nog niet echt hard opgeschoten.
Alvast een begin gemaakt met een ophangsysteem met haaklatten.
Daarvoor tijdelijke gereedschapshouders gemaakt omdat dat overal en nergens rond lag te slingeren.
Dit zijn zeker de definitieve houders nog niet, maar dan ben ik voor nu even een groot gedeelte van mijn gereedschap kwijt en ik zie meteen wat wel werkt en wat niet voor ik een hoop tijd ga besteden aan mooiere (waarschijnlijk eiken) houders.
De werkbank die je ziet gaat er uit als ik mijn nieuwe werkbanken klaar heb, deze is namelijk veel te groot (± 145x245cm ) voor mijn schuurtje.
Superfijne, en hele zware werkbank op goede en perfect remmende wielen.
Hier hebben we er toen een aantal van gemaakt voor in mijn bedrijfsloods.
Deze gaat óf de verkoop in, óf in neem hem mee naar mijn bedrijf, dat weet ik nog niet
Achterin, waar de Kitty staat, komt een vaste werkbank, maar 65cm diep want dat is de ruimte die ik heb naast de deur die je rechts ziet.
Prima voor mijn kolomboor, mijn (nog te kopen) slijpmachine en voor de Proxxon machinetjes die ik zo nu en dan ook gebruik.
Waar de grote werkbank nu staat, voor in de schuur komt een verrijdbare werkbank met een meubelmakers klem er zeker op.
Basis van de dikke balken die je ziet, met een toplaag van ± 20mm massief eiken (daar heb ik nog genoeg van namelijk
Voorlopig ben ik druk met allerlei andere (niet hout gerelateerd) dingen bezig en ik ben mezelf autocad aan het aanleren door proberen de (vaste) werkbank netjes op tekening te zetten.
Ik kan je zeggen dat het nog niet zo gemakkelijk is, en dat is een understatement, hahaha
Maar al doende leert men en ik kom er wel denk ik, gewoon blijven oefenen denk ik dan maar.
PS: ik heb wel gruwelijk veel plezier van mijn eiken vloer, wat een genot zeg