Als ik zo naar het schakelschema kijk, zitten er meerdere kastjes/schakelingen in, en ook een condensator.
Dat tweede kastje (waarschijnlijk tegen de motor aan) is het kastje rechtsonder op de tekening, met daarin de condensator.
Heb de daar ook nog een foto van?
En kan je volgen waar welke draden naartoe lopen?
Volgens het schema moeten er aan dat blok dat je op de foto in je hand hebt een draadbrug en de ingaande fase (bruin) en nul (blauw) zitten aan de ene kant van het blok. Volgens mij zie ik die in een rij aan de kant het verst van de camera af.
En de andere 3 (blauw, zwart, bruin), dus op de foto de 3 vooraan, lopen naar het 2e kastje (samen met de geelgroene = aarde).
Vervolgens gaat in dat andere kastje bruin via de condensator (gele draad ingang, rode draad retour) naar (denk ik) de motor.
En dan is de zwarte draad de geschakelde draad (als ik het zou inschatten L1 uit het motorschakelschema) en blauw de nul.
Nu weet ik niet wat de functie is van die derde draad die van kastje 1 naar kastje 2 gaat (de bruine, die naar de condensator loopt). Zit die toevallig in het blok op je foto intern verbonden met de bruine ingangsdraad vanuit het stopcontact? M.a.w. staat daar altijd stroom op, ongeacht of de machine is ingeschakeld of niet?
Heb je een mulitmeter met continu-meting? Dan zou je dat kunnen doormeten.
Want als dat zo is en dat blok schakelt puur de bruine ingangsdraad om naar de zwarte, dan zou je daar een universele nullastschakelaar voor in de plaats kunnen zetten (bijvoorbeeld
deze), en dan de bruine draad doorlussen zodat die in het 2e kastje aangesloten blijft.
Maar dan moeten we wel weten of die inderdaad doorgelust is en altijd stroomvoerend is (dus of dat doorlussen zoals ik beschrijf inderdaad de bedoeling is).