Dank voor de suggestie Bjorn! Wil het inderdaad wat traditioneel hebben. Bij de andere gelijksoortige schuur heb ik Flexim gebruikt maar op termijn valt me het resultaat tegen, je ziet de witte bolletjes piepschuim vrij goed, ook is het behoorlijk aan de prijs.
Ventilatie is geen probleem, het type dakpan is "nogal" open.
Specie doe ik in 2 stappen met mengsel cement/kalk/zand.
Eerst vastleggen, daarna met dezelfde specie met zwart erin "voegen ".
Uiteraard liggen de vorsten straks "met het weer mee"
Heb bewust eerst 2 rijen pannen op de nok gelegd, bij de kepers kan ik ook nog goed bij, rest van de pannen zodra de vorsten vastliggen.
Wel goed om jouw/jullie gedachte te horen over het volgende:
De schuur heeft een L-vorm. In de hoek komen 2 vorsten in een hoek van 90 graden tegen elkaar aan te liggen, die zal ik moeten slijpen.
Nu boeien me een paar druppels water die op het dakbeschot kunnen komen niet zo, sneeuw wordt ook wel onder de pannen geblazen maar ik wil toch een poging doen die hoek redelijk regendicht te krijgen.
Nu zou ik ze iets van elkaar af kunnen leggen met dakkit ertussen, lijkt me wat onorthodox. En/of er een "voeg" van cement overheen te leggen van bijvoorbeeld 4 cm breed en 2 com hoog, wat afgerond. Vraag me af of dat erop blijft zitten. Stukje lood met eventueel kit eronder zou ook kunnen.