Rubber van lintzaagwiel

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
207
120
Den Bosch
Gisteren opgeruwd met schuurpapier p100, en een paar stukjes eik gezaagd van 5 cm en 2 cm dik. Dat ging vlekkeloos dus het lijkt alsof het probleem opgelost is.

Is het rubber dan eigenlijk uitgedroogd? Na 4 jaar?

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.348
1.030
Omgeving Leiden
Mooi.
Als er barsten in het rubber zitten dan is het wel een beetje droog. Maar het kan ook liggen aan de kwaliteit er van natuurlijk. Of olie van een lint dat heeft ingewerkt op het materiaal.
Ik zou het een tijdje aanzien. Je weet nu in elk geval dat het wat met de rubbers te maken heeft. Op termijn wellicht vervangen door PU banden.

• Leuk
Waarderingen: Aardappel en ZotVanHout

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.348
1.030
Omgeving Leiden
Oh, hier kwam ik net pas op: als je je machine langere tijd niet gebruikt, haal je dan de spanning van het lint?
Als die er op blijft dan kan, in elk geval theoretisch, het lint worden opgerekt. Maar ook het rubber op het wiel wordt dan vervormd zodat het op één punt wat vlak wordt.

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
207
120
Den Bosch
Oh, hier kwam ik net pas op: als je je machine langere tijd niet gebruikt, haal je dan de spanning van het lint?
Als die er op blijft dan kan, in elk geval theoretisch, het lint worden opgerekt. Maar ook het rubber op het wiel wordt dan vervormd zodat het op één punt wat vlak wordt.
Ja haal altijd de spanning eraf

• Leuk
Waarderingen: thomasz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.