mootje zei:dat ziet er goed uit, ook ik wil een keer zo'n tafel maken , dus ik kijk de techniek even af.
ik ben benieuwd wat er qua poten/poot onderkomt.even duidelijker; hoe dat met die driepoten eruit komt.
Ik ben even benieuwd als jij
mootje zei:dat ziet er goed uit, ook ik wil een keer zo'n tafel maken , dus ik kijk de techniek even af.
ik ben benieuwd wat er qua poten/poot onderkomt.even duidelijker; hoe dat met die driepoten eruit komt.
Mooi eindresultaat Woody!! Om jaloers op te zijn.woodie zei:Yep, bovenfrees gemonteerd op een groot stuk multiplex zodat je een XL freestafel hebt. Aan elk uiteinde van de poot is een schijfje bevestigd zodat je stuk ronddraait op die schijfjes en je zodoende een ronde poot krijgt. Door de schijfjes in grootte te variëren kan je tapse ronde poten frezen.
Tjeerd zei:Een vraag over je bovenstaande uitleg. Begrijp ik het goed dat je een grote plaat neemt waar aan je aan de onderkant de bovenfrees bevestigd. De frees steekt daardoor naar boven.
Je zet de freesmachine aan en beweegt en draait je werkstuk in alle richtingen over de frees.
Werkt het zo? Rondom de frees moet je dan overal minimaal een tafelpootlengte aan tafel hebben. Als het zo werkt, is je freeswerk dan strak afgewerkt?