Review Laguna 1412 lintzaag ofwel ben ik nog steeds een blije mensch.....

WillemD

Nieuw lid
25 apr 2024
3
1
Zundert
@EdP De Laguna 14/12 is het geworden. Vrijdag nog een keer bij Baptist gekeken en de machine gelijk meegenomen. Zware jongen moet ik zeggen😊. Ik heb nu een zaaglint 19mm 4 TPI meegenomen. Ik wil alle diktes, zacht- en hardhout kunnen zagen. Vraagje: waar koop jij jouw linten? Misschien nog een goed advies voor mij? Ik hoor het graag van je

• Leuk
Waarderingen: EdP

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.882
1.104
Leeuwarden
Ter oriëntatie kun je dit topic eens bekijken. Daar worden verschillende alternatieven genoemd.

• Leuk
Waarderingen: EdP

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.617
555
Steenbergen, Noord Brabant
@EdP De Laguna 14/12 is het geworden. Vrijdag nog een keer bij Baptist gekeken en de machine gelijk meegenomen. Zware jongen moet ik zeggen😊. Ik heb nu een zaaglint 19mm 4 TPI meegenomen. Ik wil alle diktes, zacht- en hardhout kunnen zagen. Vraagje: waar koop jij jouw linten? Misschien nog een goed advies voor mij? Ik hoor het graag van je
Daar ga je geen spijt van krijgen. Zoals eerder gezegd, het lint dat bij de machine wordt geleverd is heel goed. Ikzelf bestel mijnlinten bij Orta in Duitsland, maar lintzagen op maat is ook een prima adres.
De enige wens die ik nog moet vervullen is een werklampje op de zaag, want op de plek waar mijn zaag staat heb ik niet voldoende licht op het werkvlak. En da’s niet handig wanneer je een keer nauwkeurig moet werken.

WillemD

Nieuw lid
25 apr 2024
3
1
Zundert
@EdP op de site van Orta zie ik voor de Laguna 14/12 zie ik bij Orta maar twee bladen. Klopt dit? of ben ik verkeerd aan het zoeken. Heb jij voor mij misschien het juiste adres van de website? Hoor het graag van je,

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.