Het gevecht is begonnen. Het bovendek is ontdaan van alle chroomwerk en bekleding. Nu moet de coating verwijderd worden en dat gaat niet makkelijk! Met de brander tast ik het materiaal aan maar krijg ik geen enkele onthechting. Met krabben alleen kom ik niet door de laag heen omdat die simpelweg te hard is. Afbijt werkt op het bovenste laagje (afhankelijk van de soort).
De modus die ik heb gevonden: opschuren met 220 om de bovenlaag te openen, dan afbijt en vanaf dan (na wachten op droging) met de krabber aan het werk. Uiteindelijk sommige plaatsen nogmaals met afbijt en uiteindelijk schuren.
Heeft iemand een voorstel hoe dit beter zou moeten gaan? De coating is een bokharde epoxy...
De modus die ik heb gevonden: opschuren met 220 om de bovenlaag te openen, dan afbijt en vanaf dan (na wachten op droging) met de krabber aan het werk. Uiteindelijk sommige plaatsen nogmaals met afbijt en uiteindelijk schuren.
Heeft iemand een voorstel hoe dit beter zou moeten gaan? De coating is een bokharde epoxy...