Afgelopen weken weer een hoop gedaan en de vloer begint er nu op te lijken. Binnenkort zal ik wat uitgebreider mijn bevindingen plaatsen want op dit moment zijn het lange dagen hard werken om de verbouwing af te krijgen.
Ik zit nog met een probleempje en dat is een verbinding van een balk op de nieuw te plaatsen strijkbalk. Aangezien mijn gevel scheef staat tov de bouwmuren loopt de laatste balk (de strijkbalk) ook scheef. De twee eerstvolgende vloerbalken moeten verbonden worden aan deze strijkbalk zoals ongeveer is ingetekend in bovenstaande foto. De hoek van de twee balken is circa 18 graden. Kan ik deze gewoon met draadeinden aan elkaar verbinden of is er een andere betere manier? Om te voorkomen dat de moeren op de draadeinden scheef trekken zal ik ook iets moeten verzinnen: met een speedboor inboren of een scheef blokje erop timmeren.
Overigens is de constructeur langsgeweest en hij vond de constructie veilig. Maar misschien dat we voor de zekerheid de spanten toch nog gaan opklampen.
Groeten Maarten