Record Power BDS250 band- en schijfschuurmachine

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
143
66
Hallo allemaal,

Ik wil een band/schijfschuurmachine kopen. Heeft iemand ervaring met de

Record Power BDS250 band- en schijfschuurmachine​

Zoja dan ben ik erg benieuwd daarna.

Gegroet,

Willem

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
271
72
Amsterdam
Ik zie dat deze band/schijfschuurmachine met plakschuurschijven werkt.
Dat had mijn band/schijfschuurmachine ook. Dat is trouwens een goedkope Ferm. Ik heb die 20 jr terug gekocht toen ik weinig geld had. Hij doet het nog steeds goed genoeg om hem niet te vervangen.
Ik heb wel de schijf beplakt met klitteband (velcro als ik me niet vergis). Want ik werd er niet goed van om elke keer die lijmresten te verwijderen voor ik er een nieuwe schuurschijf op kon zetten.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.847
1.182
71
Veldhoven
Ik zie dat deze band/schijfschuurmachine met plakschuurschijven werkt.
Dat had mijn band/schijfschuurmachine ook. Dat is trouwens een goedkope Ferm. Ik heb die 20 jr terug gekocht toen ik weinig geld had. Hij doet het nog steeds goed genoeg om hem niet te vervangen.
Ik heb wel de schijf beplakt met klitteband (velcro als ik me niet vergis). Want ik werd er niet goed van om elke keer die lijmresten te verwijderen voor ik er een nieuwe schuurschijf op kon zetten.
Ik heb al zo'n 20 jaar de 30 cm schijfschuurmachine van HBM. De plakschijf maak ik heet met een schildersföhn. Lijmresten verwijder ik door een schraapstaal tegen de draaiende schijf aan te houden. Ok heb verschillende schraapstalen met widia van Sandvik. Maar je kunt ook het uiteinde van een metaalvijl vlak slijpen, dat werkt net zo goed als dat schraapstaal.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.663
778
Prov. Groningen
Mooi breed werkoppervlak van 150 mm. Maar daar ga ik mijn Scheppach niet voor wegdoen.
Die is 100 mm, maar is met zijn dertien jaar in prima conditie en heeft schijven met klittenband en dat werkt super. Maar mocht ie de geest geven dan zou ik ook voor een bredere band gaan.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.228
4.220
Waarom zou dat een probleem zijn? Een schraapstaal is toch gemaakt om te schrapen? Maar niet iedereen heeft een schraapstaal en is thuis in het metaaldraaien. Dus voor mensen die dat niet zien zitten, hebben ze mooie rubber wieltjes voor in de boormachine.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.663
778
Prov. Groningen
Zoals ik al zei, het zal mijn behoudende leeftijd zijn. Zal best wel kunnen zoals ik hier lees, maar gaan we toch maar niet doen. Maar waar zal ik me zorgen om maken, ik doe het immers met klittenband.(y)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.228
4.220
Klittenband heeft zo zijn voordelen, maar mooi strak schuren is er daar niet een van. Daar heb je een harde ondergrond voor nodig. Daarom worden die schijven gelijmd. Het is allemaal niet zo dramatisch. Even het schuurpapier verwarmen en je trekt het zo van de schijf. Schijf even schoonmaken met een methode van keuze en competenties en er een nieuwe schijf op plakken.

• Leuk
Waarderingen: Boktor026
Klittenband heeft zo zijn voordelen, maar mooi strak schuren is er daar niet een van. Daar heb je een harde ondergrond voor nodig. Daarom worden die schijven gelijmd. Het is allemaal niet zo dramatisch. Even het schuurpapier verwarmen en je trekt het zo van de schijf. Schijf even schoonmaken met een methode van keuze en competenties en er een nieuwe schijf op plakken.

Als dat zo was geweest had het ding een schotelschuurder geheten en niet een schotelslijper

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.