Publiek stemmen

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ooit, in een ver verleden, was ik lid van een elektronica forum waar 200.000 mensen lid van waren. Bij het kiezen van "member of the year" hadden maar 36 leden gestemd. Dus dit is zo erg nog niet 😜.
46 stemmende leden is niet veel, maar dat is denk ik wel representatief voor het aantal actief bijdragende leden. Kijk maar eens wie de "leuk" 👍 knopjes drukken, zijn ook altijd dezelfden. En dat is niet erg. Zelf ben ik vorig jaar ook bijna een jaar lang niet ingelogd, gaat ook in ups en downs. Ik heb bij eerdere projecten wel meer interactie gehad dan bij deze, dat viel me wel op.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
De publieksprijs is bekend!

Om te beginnen, dank aan Jeffrey die zijn tijd heeft gestoken om de stemming op een nette manier te laten verlopen!

De publieksprijs is gewonnen door Handtools Only met de inzending: Grandpa’s toolbox. Van harte gefeliciteerd Handtools Only!. Wil jij je adresgegevens doorsturen naar Jaap met emailadres: jaap@woodworking.nl.

Dan is het ook leuk om te vermelden wie de ‘runners up’ zijn. Dit zijn Jurriaan met schaal Robinia, HartvoorHout met Leaf en Mosseltje met 2 nachtkastjes.


Ook dit keer hebben we als jury een constateringen gedaan om de wedstrijd voor de volgende keer het nog beter te organiseren. Net zoals het met houtbewerking gaat, soms maak je een foutje die hersteld moet worden. Er was namelijk een statistische onjuistheid bij het bepalen van de publieksprijs. Ik zal dat uitleggen.
Stel dat je een groep hebt met maar 1 inzending, dan wordt je, statistisch gezien automatisch winnaar omdat je de meeste stemmen krijgt in de categorie, als je zit in een groep van 100 inzendingen en je krijgt 75% van de stemmen, dan heb je het super gedaan. Maar je legt het wel af tegen een groep waarin maar 1 inzending was. De groepsgrootte is dus bepalend voor de stemming. Daarom hebben niet alleen gekeken naar het absolute aantal stemmen gekeken, maar ook naar rato van het aantal inzendingen per categorie. Dit statistische punt van aandacht werden we ons bewust tijdens de stemming. Nu hebben we dat mooi kunnen oplossen, het betekent wel dat we de stemming de volgende keer anders doen. Hoe? dat zien we dan wel.

Voor nu, dank voor alle inzendingen. Op naar Open Dag Hout in oktober!

Nogmaals de felicitaties aan Handtools Only!

Kor, Bas en Henk
 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
703
734
de buurt van den bosch
Dat is mooi om te lezen,2e keer dat ik mee doe en dan ook 2 prijzen.
Ik wil de jury leden bedanken voor hun inzet want er gaat toch ook vrije tijd in zitten.
Ook de deelnemers wil ik bedanken voor hun prachtige inzendingen want daardoor moest
ik toch een tandje bijzetten.
Zit nu al af en toe te bedenken wat ik de volgende keer moet maken.

Groet,

Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jorisvh

Post veel
Nu hebben we dat mooi kunnen oplossen, het betekent wel dat we de stemming de volgende keer anders doen. Hoe? dat zien we dan wel.
@Henk H,

nu hebben jullie het zo goed mogelijk opgelost maar voor een volgende keer denk ik dat, als er 1 publieksprijs is, er niet per categorie gestemd mag worden maar dat alle inzendingen samen beoordeeld moeten worden.
als er 1 inzending uit pikken moeilijk is, kan een Eurosong-achtig systeem waarbij stemmers een aantal punten verdelen misschien soelaas bieden.

nu was het voor stemmers onmogelijk om aan te geven hoe ze hun 4 categoriewinnaars onderling positioneren. die info zit dus niet in de data en die kan dan ook niet statistisch tevoorschijn getoverd worden.
stel dat 2 categorieën met evenveel inzendingen zijn. in cat.1 is er een duidelijke winnaar met 85% van de stemmen. in cat.2 steken er 2 boven uit met 45% en 40%. dan zou de winnaar in cat.1 de globale winnaar worden terwijl het perfect mogelijk is dat de winnaar van cat.2 gemiddeld hoger ingeschat zou worden als daar naar gevraagd zou worden.

nogmaals voor alle duidelijkheid: dit zijn suggesties voor een volgende keer, geen kritiek op de voorbije. ik vind de winnaar volkomen terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.