Nog wat ideeën
- (lade) kastje
Iets waar ik voor me zelf al een tijdje over zit te denken is een modulair kast systeem. Er zijn er diversen op de markt, maar we bouwen toch zelf?
Bijvoorbeeld als uitgangspunt een 600x600x600mm kubus. Dat zou de onderkant van een stapel kastdelen kunnen zijn. Je kunt er een deur voor maken, of 2, 3 lades in maken. Of 6 lades, twee kolommen van 3.
Je kunt de basis kubus delen. 200, 300 en 400 mm. Die modules kun je ook weer naar behoefte indelen. Lades, deuren, open laten, luidspreker van maken, plankjes er in etc.
EDIT: er was afleiding en ik was nog niet klaar:
Zolang je de buitenmaten vast houdt maakt de materiaalkeuze en de dikte van het materiaal niet uit. Het blijft te combineren. Van een massief houten corpus met zwalustaartjes tot een snel geplakt en gelakt MDF frame.
Waar wel over na gedacht moet worden is ingelegde of opgelegde deuren. De buitenmaat moet wel het zelfde blijven. Wat is beter uit een standaard plaat te zagen, als dat je uitgangspunt is.
Op basis van iets dergelijks kun je een hele reeks projecten ontwikkelen in oplopende moeilijkheidsgraad, die uiteindelijk toch allemaal bij/op elkaar passen.
Op een openhoutdag kunnen we zelfs corpussen ruilen